lördag 1 januari 2011

Summering av 2010

En härlig bild på mina tjejer, det är så häftigt att se dom ihop, en snart 14 år och en som snart är 3 år.

Då var det dax för en summering av 2010 och lite nya mål inför 2011.

Först måste jag tacka alla som har ställt upp och hjälpt mig med träningen (och tävling) under året, utan er så skulle det inte ha gått som det har gjort.

Målen för 2010 var lite väl högt satta, vi har inte riktigt nått fram till allt så det är bara att ta nya tag i år och försöka att nå dom mål som jag sätter upp då(kommer att vara lite "fegare" inför 2011)

Här kommer målen för 2010 och hur det gick .
- Uppflyttade till elitspår i brukset = fixat i maj
- SSPCH och SM poäng till Värnamo = tävlade inte något elit spår, Qvittra var inte färdig för det.
- 1:a pris i öppen klass jaktprov = 5 st 3:e pris(på 5 starter)
- Uppflyttad till elit på WT = startade bara en gång i ökl och fick då uppflyttningspoäng(men man skall ju ha två starter med uppflyttningspoäng för att starta i ekl)

Qvittra fick även en 2:a i utställningsringen, så nu är den karriären avklarad.
Vi startade även en gång i lydnadsklass 1 och fick ihop 191,5 poäng.(jag som inte skulle köra någon lydnads lydnad med Q, men detta var nog den enda gången- tror jag, man skall ju aldrig säga aldrig)

Här kommer målen inför 2011:
Brukset - SSPCH och ev. kvala till SM
Jakten - få ordning på stressen och fotgåendet, så ev blir det ingen tävling för oss i år.
WT - ev starta någon gång i ökl om vi får ordning på det som står ovan.

Dessa kurser/träningsdagar/läger har vi varit på 2010:
(Gränslöst spår blev tyvärr inställt)
- Maria Rydkvist brukslydnad i april
- Anders Carlsson jakt i april
- Träningshelg spår/brukslydnad med Anki M och company i maj och oktober
- Annika Christiansen jakt i maj
- Jens Palmkvist jakt i juli (utan hund)
- Anna Linderlöv brukslydnad i juli
- Birgitta Staflund jakt i juli

Dessa kurser/träningsdagar/läger/tävlingar har jag planerar in 2011:
- Gränslöst spår i mars
- Kent Svartberg clinic med tävlingstänk i mars/april (utan hund)
- ev. ett påskläger utan instruktörer i april(jakt,lydnad, spår).
- Träningshelg spår/brukslydnad med Anki M och company i maj
- Himmelscupen i juni(spårtävlingar)
- Helen Gustavsson brukslydnad i juli
- Mandylike´s läger eller träningsvecka i Årjäng jakt i juli
- Maria Hagström brukslydnad någon gång under året ?

Sedan hoppas jag ju på att:
- Vårat lydnads- träningsgäng ordnar några träningshelger/dagar under året.
- Jag kommer att träna heldagar med Anki Molin
- Att jaktträningen kommer igång med Catta, Helena, Stina, Susanne mm
- Att det blir lite heldagars träning med SSRK gänget
- + mycket, mycket mer.

Det var allt för denna gången

Tack ock hej !

1 kommentar:

  1. När du skriver ner allt på en gång så måste jag säga att jag är grymt impad av hur mkt du hinner med på ett år!!!
    Jag är övertygad om att du fixar till de där jaktbitarna under året!
    Det ser desutom ut att bli ytterligare ett fullspäckat och roligt kommande år!
    Jag kommer absolut hålla tummarna för att vi får hejja på även er under SM:et!
    God fortsättning på er!
    ;-) Heléne med Brassan & Vinna

    SvaraRadera