måndag 13 juni 2011

Ledsen, besviken och deppig

Ledsen, besviken och deppig är jag efter vår tripp i Elfsborg.

Helgen började så bra och slutade så dåligt, hur kan det bli på detta sett ?.

Fast att Qvittra hade fullt på specialen (och fick pris för bästa uppletande) så har jag svårt att glädja mig över detta.
För lydnaden gick rent åt skogen, vi fick inte ens ihop till certpoäng utan blev bara godkända.

Jag tycker nog att förutsättningarna var riktigt bra, lagom temperatur ute, lydnaden gick på söndagen och specialen på lördagen så Qvittra borde vara pigg och fräsch, snälla domare, perfect upplagd tävling, en god natts sömn, härlig stämning och många som man kände som var och tittade. Men icke att vi fick till det.

Qvittra började bra med ett fint fritt följ, och sedan gjorde hon inkallningen bra fram till dom sista 5 metrarna, då gjorde hon ett extra läggande. Vet inte om det var detta som gjorde att hon kom ut gängorna. För sedan var det inget som blev rätt i dom kommande tre momenten. Det enda som jag var nöjd med var att jag själv skötte det rätt bra på planen så jag tror inte att min lilla hund fick några men av tävlingen, och det var först när jag körde hem som jag insåg vilken flopp det hade blivit.
Jag har lydnaden på film, kanske den kommer ut här så småningom, men just nu orkar jag inte lägga ut den.

Jag vill i alla fall tacka ALLA på Elfsborgs klubben som har hjälpt till på något sätt för att ordna denna super bra tävling, speciellt Bernt som är en riktig klippa. Allt var verkligen upplagt för att vi tävlande skulle få det så bra som möjligt dessutom fina priser och ett fint lotteri.

Vill också gratta Anki och Astrid som fick till en riktigt bra tävling på 616 poäng och som nu är klara för SM:et i Värnamo, och tack för trevligt sällskap.

Tack och hej !

6 kommentarer:

  1. Gratulerar till den fina specialen! Vet att ni kommer igen!
    Kram Ann-Sofie o Libbi

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där.. Med full special drar ju tankarna iväg på höga totalpoäng och så ledsen man blir när det inte blir så. Men ni har ju många år framför er! hon e ju bara i början på sin karriär lilla guldklimpen, eller hur!? Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Kram på dej,
    Det är bara att bryta ihop och komma igen.
    Vet hur det känns, jag har gjort det ett par gånger denna vår.
    Du kanske skall komma ner en helg, i glada vänners lag :-)
    kramar
    Mumme

    SvaraRadera
  4. Var inte deppig... En sån fin special hon gjorde!! Tänk bara hur bra detta kommer att bli när hon får lite mer rutin och momenten sätter sig!! Ni kommer igen!!

    Kramar till er från oss!!

    Mia , Melker och Isack

    SvaraRadera
  5. Komm igen Fia det är bara sånt som händer oss alla någon gång.Tjabo kissade framför gruppen vid framåtsändandet i Falköping det var inte heller så kul. Nu glömmer vi vad som hänt och jobbar vidare.
    Kram
    Bernt

    SvaraRadera
  6. Hoppas du har fått en fin start på sommaren o haft en härlig midsommar.

    Semester från tävlandet blir det, men träna blir det ändå :-). Hojta till om du/ni känner för att sammanstråla någonstans i södra sverige för lite träning så hänger vi på direkt!!

    Pussa på dina godingar till hundar o ta hand om er! Det kommer bara säga swish om er när ni passerar alla oss andra på kommande elittävlingar.

    Du ska veta att jag blev glad över din kommentar
    över att du berättat om Morras fina lydnad :-) . Tack!

    Kram Jeanette o dogsen

    SvaraRadera