måndag 26 juli 2010

Brukslydnadsläger och Jaktläger

Då har jag och Qvittra varit iväg på läger två helger på rad, nyss hemkommen från Mandylike's jaktläger där jag har gått för Birgitta Staflund i tre dagar.
Det var två grupper med tio i varje grupp+några små valpar, jag & Qvittra var med i öppen gruppen.

Ester var hemma hos min mamma, tack snälla du för att du tog henne så att hon slapp ligga i bilen hela dagarna.

Det har verkligen varit ett riktigt bra läger, mycket duktiga instruktörer, ett härligt gäng, god mat och jag tycker nog att både jag och Qvittra har gjort en del bra saker.

Jag tänker inte ta upp vad den största kritiken var, det vet ni som har läst min blogg innan, och som sagt vi jobbar ju på det hela tiden.
Många bra tips har jag fått med mig, nu gäller det bara att komma ihåg dom och träna på allt nytt.

Här kommer lite bilder från min grupp
Mandylike's jaktläger-blogg- juli 2010


Förra helgen hade vi brukslydnadsläger på klubben, vi hade bjudit in tre instruktörer och jag gick för Anna Linderlöf.
Det var en bra helg detta med, med en hel del små tips som jag kommer att träna efter.

Bilder från min grupp finns här
Brukslydnadsläger Hstd-blogg-juli 2010
Här är en film på när vi skulle visa vårt kryp
(br) Brukslydnadsläger Hstd juli 2010
Här visar vi det fria följet
(br) Brukslydnadsläger Hstd juli 2010
Här får vi instruktioner på vår vänster sväng
(br) Brukslydnadsläger Hstd juli 2010
Här visar Anna hur man tänket i fjärren


(br) Brukslydnadsläger Hstd juli 2010



Efter att ha varit iväg FEM helger på rad så skall det bli så skönt att inte åka iväg nästa helg, då skall jag ju "bara" vara tävlingsledare för lydnads elit både lördag och söndag, men jag får ju sova hemma.

1 kommentar:

  1. hej! vilken härlig blogg du har.. Jätte roligt ty cker jag med alla filmer du lä'gger in. Det är så roligt och se och speciellt eftersom jag är sugen påen labbe i framtiden...
    /Carro

    SvaraRadera