söndag 1 augusti 2010

Tävlingsledare

Känns som om jag har tillbringat dom sista dagarna på klubben.

I torsdags så var det torsdagsträff och jag skulle hålla i tävlingslydnaden, hade funderat innan på hur jag skulle lägga upp det beroende på hur många det var som kom.
Det var 10 stycken som ville vara med i min grupp, och det är ju roligt men då gick det ju inte att köra några individuella moment, så det fick bli lite gruppträning.'

Vi började med "kringlan" - alla stod i en ring och en och en fick gå zick zack mellan, med eller utan koppel. Efter det så blev det lite fotgående på led med täten dubbelt till vänster så att dom fick mötas.
Sedan var det inkallning framför hela ledet, och så avslutade vi med ström-hopp.
En timme går ju väldigt snabbt.

Fredagen var jag, Camilla och Tina och märkte upp planerna inför lydnadstävlingarna i helgen och utan att överdriva så regnade det en hel del. Jag skulle vara tävlingsledare för elitklassen både lördag och söndag
Vi träffades klockan 15.30 och jag åkte inte hem förrän 20.30.

Lördagens morgon var det sovmorgon och jag var på klubben klockan 16.30, tävlingarna började 17.00 men min klass(eliten) skulle inte börja förrän 19.00 , jag var inte arbetslös fram till dess.
Klockan 22.30 åkte jag hem, då var vi klara med prisutdelningen mm.

Söndagen's elitklass började 11.00 och jag var på plats 10.30, hade ju samma program som igår så jag kände att det var inte så mycket att förbereda. Vi var klara ca 13.00 .

Sedan åkte jag direkt till Susanne för jakt träning med Susanne, Outi och Helena.
Vi körde "fyrkanten" med skytt och störningsskott. Och för första gången så kändes det som om Qvittra gick hygglig i sitt fotgående, herre gud så skönt det var att få uppleva detta.
Vi fick till en mycket bra träning med linjetag.
Nu gäller det att vårda detta så att det bara blir bättre och bättre.

Tack och hej !

1 kommentar:

  1. Ni fortsätter att vara superaktiva!
    Härligt att det känns bättre med fotgåendet!
    Jag har ju sett henne i riktigt fantastiska stunder och tvivlar inte en sekund på att ni får till det kanon i slutändan!!!
    Trägen vinner ;-)
    Jag slår en signal under veckan!
    Ha det gott!
    ;-) Heléne Brassan & Vinna

    SvaraRadera