söndag 8 augusti 2010

Fotografering

Igår så var Daniel här och fotade våra hundar som han sedan skall göra canvas tavlor av, tror vi kom upp till ca 23 hundar.
Så duktig han är. Jag hade först inte tänkt ta något foto på Ester, tycker att jag har rätt så många foton på henne, men vilken tur att jag tänkte om för kolla här ovan så otroligt bra det blev på henne, man kan inte tro att hon är 13,5 år och inte gillar att gå i vatten.
Här är det Qvittra som ger sig ut i vattnet, det blev inte så dåligt det heller.

Vi hann med ett träningspass också, och hade en alldeles underbar dag i Skedala skog.
Tack Stina för att du fixade detta.

Det har blivit lite träning i veckan också, i tisdags var vi hos Henning och körde bla. fyrkanten.
Och i onsdags så bar det iväg till Ullared där jag, Helena, Outi och Susanne tränade.

Vi lade upp det som ett litet jaktprov med skytt och kastare. Jag och Helena gick i sista(andra) par och jag hade bestämt mig innan att detta skulle bli en test för att se hur mycket Qvittra kan så jag hade inte haft ute henne innan för att se när något lades ut.

Vi började med att skytten kom och hälsade och sedan en transport till en enkelmarkering i en bokebacke som kom hem utan några bekymmer.

Sedan en transport ner till vattnet där vi skulle skicka på ett linjetag över en vik och sedan upp på land, här var det mycket intressant att se om min lilla tjej skulle fixa detta utan något syn intryck, och det gjorde hon riktigt bra.

Därefter en transport till söket, där det låg 12 dummisar ute, vi började att skicka så att hundarna tig in 3 var(det gick fint) sedan vände vi och gick ner till vattnet där det kom en dubbelmarkering som också gick bra, efter detta så gick vi tillbaka och skulle skicka på dom sista 3 på söket, men nu hade Qvittra's hjärna fått värmeslag så det blev bara en massa spring(för benen var det inget fel på)hon fick springa ett tag sedan tog jag in henne och vi skickade ut Spira i stället, när hon var på väg in med en dummis skickade jag ut Qvittra igen, hon sprang ett tag nu också och till slut hittade hon en i vattnetkanten och sedan gick jag och Helena ut och plockade in dom sista 3 som var kvar(dom låg nära)

Fotgåendet var riktigt dåligt framför allt ner till vattnet, så kom det en del ljud också ifrån Qvittra, det kommer gärna det när jag är på och korrigerar henne när det gäller fotgåendet och när jag kom hem och tänkte efter så vet jag ju att hon har lättare till att ljuda efter sina löp.

Igår när vi tränade körde jag en annan metod, och då var hon rätt så tyst i alla fall.

Nu är det bara en vecka kvar innan jag börjar min semester, så skönt det skall bli, känner mig rätt så sliten.

Här kommer länken till Daniels hemsida om det är någon som vill ha sin hund fotad(minst 15 styck för att få ett bra pris)
Galleri Grönbek
http://www.danielgronbek.se/

Tack och hej

4 kommentarer:

  1. Jättefina foton på både Ester o Qvittra!
    Härligt att semestern är på ingång!
    Ha det gott!
    ;-) Heléne med Brassan & Vinna

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Ni ligger inte på latsidan ser jag men vi vill också vara med och träna:-)så vi kan väl boka in något snart.

    Vi hörs
    Malin & Håkan

    SvaraRadera
  3. Åhh... vad kul med 'riktiga bilder'. Fantastisk bild på Ester!!! Det märks skillnad på amatör och proffs... :)

    Hälsningar
    Camilla & Ozzy

    SvaraRadera
  4. Tack för hälsningen :-) Ser att det går bra med träningen - stort lycka till i Ökl-debuten!
    Kram A-L

    SvaraRadera