tisdag 31 augusti 2010

Hemma från Sm

Det var ett tag sedan sist, skall försöka att i korta drag skriva vad som hänt.

Har tränat lite jakt på tisdagarna med olika gäng. Det är ömsom vatten och ömsom vin.
Fick reda på igår att jag är 10:e reserv på jakt provet i Skåne(av 12 startande) så det kan jag ju räkna bort. Sedan har jag anmält mig till 3 särskilda prov, får se om jag kommer med eller ej. Det är verkligen blandade känslor som jag har när det gäller att starta ökl på jaktprov. Ena dagen ser jag fram emot det och tror att Qvittra och jag kan sköta oss hyggligt och en annan dag så tror jag att hon fullkomligt går ur hand, vi får se (om vi kommer med på något) men jag måste ju lära mig hur jaktproven går till, det har ju hänt så mycket sen sist jag var i farten.

Helgen vecka 32 hade vi ett litet tränings läger hemma hos Wibäck's , lika trevligt och givande som vanligt, vi avslutade det med att åka och titta på när Christer och Falco fixade till ett 1:a pris i lydnadsklass 3, så nu är dom uppe i elitlydnaden. Grattis till C & F, är det någon som är värd detta så är det verkligen dom.

V 33 började ju min semester och på måndagen så var jag och tittade på min häst Gitano (har ju 1/1000 av honom)Sedan började jag att packa och förbereda min resa till SM'et i Edsbyn.
Vi åkte upp tidigt på fredagen(klockan 06.00) den 20/8 och sträck körde och var framme vid 16-17 tiden, då var man rätt så mör.

Jag bodde i en gäst stuga som tillhörde en större stuga som Anki och Rolle hade hyrt, och det var toppen att ha den och krypa in i.

Vi tog det rätt så lugnt, antingen blev det spårning eller lydnad dagarna innan det hela började.

Torsdagen var det vet. bes, invigning och lottning .
Fredagen var det Uppletande, Platsliggning och Spår arbete.
Lördagen var det lydnad.

Tyvärr så hade Anki och Astrid stolpe ut hela helgen, så det blev inget lyckat SM för deras del om man tittar på resultat poängen, men jag tycker att dom gjorde det bra.
Det är konstigt, ibland blir det bara så, man utför alla momenten och ändå så får man inte några poäng.

Söndagen gick till att köra hem.

Har semester denna veckan också, och tack gode gud för detta, nu skall jag försöka att njuta av att vara ledig.

Nästa helg så skall Qvittra åka på utställning, håll tummarna på att hon kan få ett 2:a pris.

Här kommer bilder från SM:et

Björn fanns runt husknuten, här håller Anki sin hand brevid ett avtryck så att man kan se hur stora fötter dom har.

Björnen hade krafsat och ätit upp ett helt getingbo.Jag som aldrig hittar några kantareller gjorde detta fynd

Här är "storstugan"
Och här är "lillstugan" som jag bodde i
Anki och Eva H på paraden fram till invigningenHär är nästa års deltagare på spår SM !!! Kaxigt va !!!Delar av spårhundsgruppen på invigningen
Anki och Astrid går in för att göra sitt uppletandeHär ute i detta höga gräs så la dom platsliggningen
Avslutar med en bild från A & A 's lydnad.

Tack och hej !

1 kommentar:

  1. Tack för Du hängde med upp och stod ut med familjen Mohlin på nära håll i en dryg vecka.
    En dryg vecka blev det på alla sätt... Stugans kök och "badrum" var under all kritik. Sedan var alla så TRÖTTA, nästan så man undrar om det var mögel eller något annat skit i huset. Skit var där ju verkligen...

    Astird kändes inte riktigt i stöt på hela veckan och hälsingeskogen tyckte hon var lite klurig att spåra i.Framförallt både ha koll på spår och att hitta små skogspinnar hade hon bry med hela veckan. Vi ska nog vara glada att vi kom runt och hade de flesta pinnarna med oss på SM (missade tre), men sedan var ju det SMet över:-(

    Veckans behållning var vår granne Kjell som är björnjägare:-) Han rapporterade varje dag om björnjakten och vilka spår han hittat. Kul att få lära sig och se lite. Man var rätt spak när man gick spår och det knakade någonstans. På lördagskvällen (efter SM)for jag ut och spårade igen och då hade vi både en utriven myrstack och björnskit i spåret och Astrid brydde sig inte ett dugg. Bra eller dåligt???!!!
    Tackolov har jag oxå semester denna vecka för det var inte mycket energi kvar efter denna vecka som bara tog i alla ändar.
    Kram Anki, Rolle o Astrid

    SvaraRadera