söndag 26 september 2010

Ökl Växjö

Då var man hemkommen från jaktprovet i Växjö.
Tror ni att jag var trött i morse när klockan ringde eller ....

Jag och Qvittra fick en 3:a till.
Vi startade ju i första par, så det blev inte så mycket uppvärmning för hennes del, och det skulle behövts, det skulle nog behövts jätte mycket av den varan för hon var nästan som en bomb(visste inte riktigt när hon skulle explodera)

Fotgåendet var en katastrof idag, hon gick inte ur hand men det var inte långt ifrån.
Hon reagerade i alla fall på någon av alla signalerna som jag fick ge henne.
Hon var tyst, och gjorde ett utmärkt sökarbete. Fick hem båda dirigeringarna på lite omständigt vis. Den ena land markeringen såg hon inte och fick inte hem den heller, men dom andra tre markeringarna gjorde hon bra.

Jag åkte hem tidigare än prisutdelningen så jag fick inte protokollet med mig, sätter in det här när det kommer.
Lotta med Moltas (Qvittra's helbror) kom och tittade på oss, kul att träffa dom igen, hon fotade, får hoppas att det blev något minne från denna dag.

När jag kom hem hade det kommit mail om att jag kommit med i Ullared på söndag(skall ju vara med i Karlskrona på lördagen) och även att jag kommit med i Alingsås på onsdag(var ju 3:e reserv där) men då ringde jag och lämnade återbud till Alingsås, känner att det blir tufft att starta 4 gånger på en vecka.

Jag har ju sagt att denna säsongen skall jag ta som en läro tid, och eftersom Qvittra har gjort ungefär samma fel på dessa två proven så känns det som att det räcker med att starta henne tre gånger till.(Karlskrona, Ullared och Halmstad)

Nu blir det till att träna stoppsignal och fotgående varje kväll denna vecka, är det någon som vill hänga på ???

Tack och hej !

3 kommentarer:

  1. Känner igen allt det där när jag startade med Allan.-- Ni går till pris och det är ju bra.
    Skulle gärna hänga på men Elis har fått en infektion med feber, så jag har ringt återbud till Alingsås och träningen får vila. Typiskt.

    SvaraRadera
  2. Att gå till pris på sina första starter är bra jobbat Fia! Nu har du fått lite mer inblick i jaktprovsvärlden och vet vad era styrkor och svagheter är. Du måste vara helt slut i kolan nu efter dessa låååånga dagar! Det var väääldigt skönt med sovmorgon i söndags.. ;) Träna på nu så hoppas vi att den rätta känslan infinner sig på de andra starterna. KRAM på er

    SvaraRadera
  3. TACK för igår! Vad roligt att ses, det var ju så länge sen! Men du fick du nåt kort på Chili *blinkeblink* är så dålig på att ta kort själv tyvärr...du får gärna maila om du vill! ulrica.jurbyran@telia.com
    Hoppas vi syns snart igen och LYCKA till i helgen! Kramar Ulrica

    SvaraRadera