söndag 7 augusti 2011

elitspår i Helsingborg

Har varit och tävlat elit spår i Helsingborg, samlingen var på Hallandsåsen så det var nära och bra.
Fick spår nummer 4, och det var det spåret som Ester hade första gången vi tävlade i Hbg och då kom vi inte runt, samma sak hände idag med Qvittra's första start i Hbg.

Qvittra gick rakt och fint ut till botten av rutan, vände där och fick ett spår ca en meter in i rutan, hon tog det åt vänster spårade en bit,stannade och spårade en bit till, sedan vände hon och jag trodde att hon då vände för att det var bakspår men icke, för hon vände igen och for iväg åt vänster och det var rätt. Tydligen hade hon jätte svårt att fästa i spåret och det visade sig sedan att 4 av 7 som inte kom vidare hade inte kommit ur rutan, och dom andra tre hade bara kommit ett par hundra meter och sedan hade det varit stopp. Bara 2 kom runt spåren och det var dom två sista (vi hade nummer 4).

Qvittra hade sedan svårt att få fäste i spåret, det regnade som bara den och hade gjort det hela morgonen. Hon gick rakt över en pinne, den enda vi fick med oss hem, och spårade vidare en bit, sedan var det stopp. Vi letade efter spåret, men när tiden var ute så skulle jag försöka att ta mig tillbaks till bilen, och det var lättare sagt än gjort. Vi irrade runt i 1½ timme innan vi hittade bilen och då var det ett gäng som var ute och letade efter mig. Ganska blöt var jag.

Stannade kvar och körde ett uppletande efter dom två som tävlade vidare, och det gick ju så klart bra.

Körde inom min husvagn för att plocka ut sängkläderna, och tror ni inte att dom har varit inne i den igen. Ingenting saknades och ett fönster var upplåst. Undrar om det är någon uteliggare som använder den som sovplats!!!
Jag blir så jäkla trött på folk som inte kan lämna andras saker ifred.

Tack och hej.

2 kommentarer:

  1. Det låter som om förutsättningarna var mycket svåra igår! En gång - in´gen gång! Ni tar det nästa tävling!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att vara i gott sällskap i regnandet i alla fall. Nästa gång blir det bra :-) för nu har väl tillräckligt med spår regnat bort för i år. Duktigt att komma ut ur rutan!
    Hälsningar Ann-Sofie o Libbi

    SvaraRadera