tisdag 23 augusti 2011

Oj,Oj,Oj Vilken helg

Måste börja med att gratta mina vänner Bernt Carlsson med Mandylike's Overdrive som tog guld på bruks-sm och Anki Molin med Mallekraft's C'Astrid som tog silver på samma sm, båda i spårhundsgruppen. Ni är ju så otroligt duktiga och proffsiga båda två.

Och båda två är uttagna till Nordiska Mästerskapen den 16-18 september i Örebro, tyvärr fick jag ingen semester så jag får bita på naglarna hemmifrån.

Viken helg det har varit. Kan säga att jag tror att jag hade det nog jobbigast av alla på detta SM.
I positiv anda förstås.

Förra måndagen så åkte jag och flickorna till High Chaparall för att följa SM'et. Jag besiktigade husvagen innan jag åkte och det var inga problem där, skönt.

Tisdagen så var jag och Anki och spårade och körde ett uppletande, båda hundarna var duktiga.
Onsdagen så var det lydnadsträning med Anki och Bernt på Värnamo brukshundklubb, vem kunde väl ana att just dessa två skulle ta guld och silver i spårhundsgruppen några dagar senare.
Torsdagen så blev det lydnad och uppletande på Smålandsstenar's klubb med Toni.
Fredagen var det ju veterinärbesiktning, shopping, invigning och lottning.
På lördagen så skulle spår och uppletande gå av stapeln, och när dagen var slut så visade det sig att Bernt med Tjabo låg bäst till och skulle alltså starta sist, och Anki med Astrid låg näst sist. Tjabo missade ett föremål på uppletandet men hade fullt på spårupptag och spår, och Astrid missade också ett föremål+ lite annat tjaffs och hon hade fullt på spårupptaget men missade en pinne.

Nu blev det ju genast lite körigt för coachen och kennelkompisen Fia.
Det blev en tidig kväll så att man var klar i huvudet på söndagen.

Sedan var det rapportering om tider, och pauser mm + att jag samlade ihop olika leksaker mm till dessa två, för jag förstod ju att dom skulle hamna på pallen. Och jag tycker nog att presentbanden blev riktigt bra, och uppskattade hoppas jag.

Lydnaden var sträng att titta på kan ni tro, Anki gick ju i lilla ringen när Bernt gick i den långa.
Bernt hade ju ett försprång på 30 poäng och det släppte han inte.

Ibland så fick jag tillbaka känslan av när jag gick in sist i Borläng 2006 och fixade till guldet, och då kom det en liten tår.

Visst är det häftigt att två Mandylike's hundar har tagit guld i spåret med bara 6 års mellanrum.

Och Anki är så väl värd en pallplats så som hon har slitit med Astrid och Alice i alla år, hon körde ju 3 sm med Alice och nu är detta det tredje sm'et med Astrid.

Nu har jag en veckas semester kvar att vila upp mig på.

Sedan har jag hittat en husvagnsplats innomhus för min vagn, så nu blir det förhoppningsvis inga fler besök i den.

Här kommer lite bilder från SM'et, det blev inte så många, jag hade ju liksom lite annat att göra.

SM 2011 Värnamo - bloggen


Tack och hej !

4 kommentarer:

  1. Förstår om du inte har några naglar kvar efter denna helgen! ;) Känner ju inte Bernt men gillar att en labbe fick bärga guld. Anki känner jag bättre och får säga att jag var impad av hennes lugnoch fokus när det gällde och att hon äntligen fick en medalj! Det var henne så väl unnat ....och så har hon fortfarande guldet att kämpa vidare mot !!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat, coachen! Det är guld värt med att få ha en träningskompis som du. Snart kommer proffsanbuden, ska du se!
    Ha det gott Fia, och njut av din semester. Hoppas vi snart ses i spårskogen.
    Kramen! //Birgitta

    SvaraRadera
  3. Håller med dig! Vilken helg!!! Det var så spännande, kul, underbart och fruktansvärt på en gång!! Undrar om inte vi var mer nervösa utanför ringarna än dom som var i dom? ;) Men visst blir man otroligt inspirerad o sugen på att vara med!! Vi kämpar på!! :)

    Se you!!

    / Mia med Melker

    SvaraRadera
  4. Ja, Du Fia nu fick Du känna på hur det är att stå utan för ringen. Du har aldrig förstått hur jag hade det i Borlänge förrän nu:-)

    Tusen tack för all hjälp under SM-helgen och all träning vi ägnat oss åt, Du vet själv hur stor del Du har i detta. Min syster Monika går svåra och knepiga spår till oss och Elisabeth Mattsson är också en ständig klippa i mitt hundliv och övriga liv för den delen. Det finns så många som har del i detta, Ni vet själv vem Ni är och TACK för att Ni finns.

    Vill oxå passa på att tacka för alla gratulationer och presenter. Fick ett alldeles fantastiskt presentband med 15 olika saker. Jag har nu grejor att löneförhandla med Astrid om i flera år:-) Har aldrig blivit så mycket kramad och pussad på i hela mitt liv som i söndags.... TUSEN TACK ALLA ni gjorde dagen oförglömlig!
    Kramar från Anki o Silverhunden Astrid

    SvaraRadera