onsdag 7 november 2012

Svävar på moln


Åh, vad jag är glad. I söndags den 4/11 så tävlade jag och Qvittra i Ronneby, och så bra det gick.
Vi fick ihop 612.5 poäng = cert nr 7, klassvinst, sm-poäng och därmed klara för spår SM 2013 i Manntorp med ett snitt på 614,62 poäng, och därmed ligger vi tvåa på kvallistan.

En grej som ju kan kännas lite tufft är ju att jag har som mål på mina SM att helst inte komma sämre än placeringen som jag kvalade in på ;-) Men mycket hinner ändra sig tills midsommar, när kvalet går ut.

Men det är en sådan underbart härlig känsla att redan på hösten vara klar till nästa års SM, kan undra vad jag skall pyssla med hela våren ???

Här kommer ett litet referat från min helg.
Jag körde till Jutta i Kallinge nästan direkt efter jobbet i fredags, när jag kom fram så bjöd hon på en underbart god planka med bla stuvade kantareller, supergott kött och en härlig blomkål och broccoli pure. Som vi åt och snackade "skit".

Qvittra och Trixie lekte och nojsade hela kvällen/helgen, det är så underbart att se två tikar som inte känner varandra så väl och som kan ha så roligt tillsammans.

På lördagsmorgonen blev det lite sovmorgon, sedan en goefrukost och sen ut på en långpromenad.
Efter detta så åkte vi till klubben och körde lite lydnad i regnet och snackade lite med alla goa funktionärer.
Hem till Jutta igen, lunch som bestod av skinka och hallänsk grönkål som jag hade med mig.
Efter detta en irich coffe och sedan en timmes vila.
Sedan bar det av på en liten promenad där vi även körde ett uppletande med 6 små grejor.
Hem och ännu en irich coffe, och sedan njöt vi av Uggla i Så mycket bättre.
Vilken underbar dag och bra uppladdning inför morgondagens tävling (visade det sig)

Söndagen började med att Ronneby klubben bjöd på frukost innan samlingen, något fler klubbar skulle ta efter.
Sedan var det platsliggning = dubbel 10:a, efter detta så var det uppletande = dubbel 10:a, härligt att vara med i matchen så långt.
Efter detta så var det spårarbetet, och min lilla hund gör så som vi har tränat den sista tiden dvs direktpåsläpp, hon började alltså leta framför fötterna på mig, så det blev ett par snurrar innan hon for ut och hittade spåret längst ut i rutan och valde det åt rätt håll, duktiga Qvittra = dubbel 9,5:a. Nu har hon valt rätt håll två tävlingar på rad, det är bara att hålla tummarna att det fortsätter så.
Sedan spårade hon toppenbra och vi kom runt på 28 minuter och alla pinnar = dubbel 10:a

Vi hade alltså missat 4 poäng på specialen, vilken spår och uppletande hund jag har.

Vidare till klubben och en mycket god lunch, och sen ett lydnadspass som gav 266.5 poäng.
Tusen tack till Eva som filmade detta.

Det är lite kul att se att det finns utrymme för rätt så många missar i brukslydnaden,och man kan ändå få till ett bra resultat, om man bara har en bra special. Tänk på detta, alla som tror att det måste vara perfect.

Så här blev betygen
Fritt följ 8-8.5
Inkallning 10-10
Framåtsändande 8-8.5
Kryp 6.5-7.5
Skall 7-7.5
Metall 10-10
Tung 9-10
Hopp 10-10
Stege 9.5-10

Här kommer en film från det fria följet
http://youtu.be/mV-DMt8Iq6g
Och här kommer dom andra momentet
http://youtu.be/t9jcldQx_0Y

Ni kan tro att det gick lätt att köra hem efter en sån underbar helg.
Först måste jag bara tacka Jutta som pysslat om mig hela helgen, det är så avslappnande att komma hem till dig, hundarna och ditt fina hus.
Sedan vill jag ju så klart tacka Ronneby brukshundsklubb för ännu en välorganiserad tävling, det är alltid lika trevligt att komma till er. Trevliga och duktiga funktionärer, god mat, fina spårmarker, bra uppletande ruta, bra lydnadsupplägg, vad mer kan man önska.

En annan sak som måste tas upp är att min träningskompis TINA Jonsson med sin fina hoffetik COBRA, blev uppflyttade till elit spår. Det är hon så värd, som dom har slitit, och så bra det har blivit. Massor med grattiskramar till er två, ser fram emot att tävla med dig framöver.

Tack och Hej !

1 kommentar:

  1. Hej Fia!
    JA Vilken kanonhelg NI haft! Vilket ekipage ni är, men det kommer inte av sig självt! Genomtänkt och bra planerad träning ger ju tydligen resultat!!??
    Det ger en sån inspiritation att träna ihop och så är det ju himla kul när det går bra oxå!
    Ja vad ska du pyssla med hela våren? Jag vet, du får drilla oss!

    Krammar från Tina & Cobra

    SvaraRadera