onsdag 17 februari 2010

RIX hästen Gitano

I måndags var jag och mamma på travet, det var dax för "vår" häst att visa upp sig.
Gitano heter han och vi har var sin tusendel av honom.
Han var fin kan ni tro och det skall bli jätte roligt att följa honom ett år.

I söndags så tränade vi lydnad i Skedala ridhus, ömsom vin och ömsom vatten.
Kan säga att jag och Qvittra inte får till krypet, så nu har jag bestämmt att det skall tränas två gånger om dagen på mattorna innomhus, så får vi se om det ger något resultat.
Tisdag's kvällen var det lydnad i Slöinge's ridhus/växthus med Tina och Christer.
För första gången fick jag träffa lilla Cobra, en 9 veckors hoffe flicka som skall bli Tina's nya påläggskalv. Herre gud så underbar, man blir ju alldeles knäsvag av dom där små rackarna.
Jag fick till ett riktigt bra pass, men milda matilda vad Qvittra är taggad, det är ett under att hon kan prestera något överhuvudtaget.
Fick i dag reda på att spårtävlingen i Simrishamn den 6/3 är inställd, det hade man väl anat.
Jag skulle även på en träningstävling nu på lördag som också blev inställd pga kennelhosta.
Jag som är en riktig planerare får nu tänka om när det gäller hela våren, och det är tufft kan ni tro.
Tack och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar