söndag 28 februari 2010

veckorapport v 8

Då var det dax för en liten veckorapport igen.

I tisdags var vi hemma hos Jenny och Fredrik och körde lydnad i deras lilla lada.
Det är inte så stort men man kan köra väldigt många moment på en liten yta, jag körde kryp och tung apportering. Efteråt så fikade vi inomhus hos Wibäcks och det kändes ju lyxigt. Lilla Cobra, grabbarna bus(Ruffe och I-or) och Qvittra var med inne. Jag kan sitta och titta hur länge som helst på hur jyckarna är mot varandra. Cobra var jätteduktig och hittade nya kompisar som hon nog kommer ha mycket kul med.

Har anmält mig till två högretävlingar i april(Ängelholm och Bjuv), och fått besked om att Falkenberg's högretävling troligtvis blir inställd. Nu får vi hoppas på att Höör och Sjöbo tävlingarna blir av och att man kommer med.
Även Gränslöst spår/sök lägret blir säkert inställt. Så jä..a tråkigt.

I fredags var jag med jobbet på LASERDOME, så kul det var, har inte gjort det innan.

Lördagen's samträning med SSRK gänget var nyttigt som vanligt, det blev lydnad på vägarna och ett litet linjetag.

Hela gänget efter promenaden, en golden och resten labbar.
Så här såg det ut när vi invaderade Plönninge's gator. Jag och Qvittra går som nummer 4.
Olle drillade oss, här var det höger om halt.
Ett litet linjetag gjorde vi på vår runda. Två ekipage ställde upp brevid varandra(Ulla med Triss och Jag och Qvittra)Hundarna satt kvar och förarna gick iväg, Ulla ställde sin dummie en bit ut och jag fortsatte förbi och ställde min dummie ännu längre ut. Jag började att skicka på Ulla's dummie som var närmst,( Qvittra hade full koll på den som jag hade satt ut längre fram,) jag blåste en stoppsignal i höjd med den närmsta dummisen, hon stannade direkt och vände om mot mig, jag blåste söksignal och Qvittra såg dummisen och tog den - jisses vad hon är duktig, min Qvittra.
På väg tillbaka i dubbla led.Fika med lite eftersnack.
Nästa vecka är det :
Planeringsmöte med Tina om vår brukslydnadskurs som vi skall ha i vår på klubben.
Lydnad i Lilla Tjärby's ridhus.
Ev. Dirigeringskurs hos A-L.
Jaktträning med Catta mm.
Tack och hej.

1 kommentar:

  1. Hmmm....skulle nog varit med på den där samträningen, det hade varit nyttigt. Den ligger samma tid som hannas ridning, kan undra om man kan klona sig? Så mycket man vill göra, så lite tid. Hörredu har du fortfarande helgkurser????

    SvaraRadera