lördag 13 februari 2010

Samträning och Instruktörsdag

Idag har jag och Qvittra varit på SSRK's samträning, det var himla nyttigt och kul med en del nya ansikten. Vi började med lydnadsträning i grupp och sedan var det grillning. Efter detta körde jag lite hö/vä/ut . Det var lite roligt att se hur mycket som fastnat hos Qvittra. Jag lyfte höger handen för att skicka henne till höger och hon lutar hela sin vikt åt det hållet, sedan ändrar jag mig och lyfter upp vänster handen, jag kunde se att hon blev med rak men det känndes som att hon hade fokus åt det första hållet, jag blev övertydlig och och gav vänster tecken, det gick någon sekund och sen for hon iväg åt rätt håll-härligt.


I morgon skall vi träna i ridhuset i Skedala igen, hoppas att jag kan ta lite foton då.


I tisdags så var 2:a gången av inspirationskursen och då skulle vi instruktörer få köra våra egna hundar.Eftersom vädret inte var det bästa så var vi innomhus i lektionssalen, och vilken bra träning det blev. Alla tog in sina hundar direkt(8 st totalt)och sedan fick var och en 15-17 minuter var. Alla hundarna var jätteduktiga och inte ett enda gnäll, gruff, morrning eller skall hördes på dom tre timmatna vi höll på. Jag körde avlämnande framifrån, springa runt en tunna och kryp och var nöjd med Qvittra's och min prestation.
Tack Jenny och Gunnel för allt vi fått med oss.
Här kommer lite bilder från kvällen
Qvittra tränar avlämning framifrån(skall ju ha det på tungapporten)
Qvittra lär sig att springa runt en tunna
Monika och Bansaij tränar backaChrister och Falco tränar kryp position(med "min" skål)Tina och Hymer tränar liggmarkering av pinnar Ingela och Kita leker Crissie och Pippi tränar handtarget
Gunnel visade lite med Eira

Tack och hej

2 kommentarer:

  1. Tack själva för att ni var med, du och lilla Qvittra!!:-)

    Ruffe morrade idag när han förstod att tisdagsträningen med Qvittra var bortprioriterad för barnkalas...

    SvaraRadera
  2. Ser att din uppfinnig har anammats av dina tränigs kompisar... :)

    SvaraRadera