måndag 15 mars 2010

13 ÅR i dag

Idag den 15 mars 2010 fyller min STJÄRNA Ester 13 år. Tänkte att jag skulle sätta in några kort på henne, det blev rätt många kort. Vi har ju upplevt så otroligt mycket tillsammans hon och jag, och jag måste erkänna att jag blev lite rörd och en liten tår föll när jag sitter och tittar på alla fina foton. Jag tänker inte bli långrandig utan bilderna får tala. Precis hemkommen från uppfödaren, här visste jag inte att denna lilla krabat skulle bli SE BCH, NORD LCH, SE VCH, SM vinnare 2006, Årets Spårhund 2005, 4:a på Nordiska mästerskapen 2006 mm.SM vinnare 2006 i spårhundsgruppen, vilken dag, jag kommer att minnas den så länge jag lever(det blev 6 SM starter på rad år 2003-2008) Foto BosettiÅrets spårhund 2005 (snitt på 5 tävlingar), här bevisade Ester att det inte var en engångsföreteelse att hon gjorde bra ifrån sig.Nordiska mästerskapen var vi med i (Danmark och Finland) två gånger med en 4:e placering som bäst.Här var jag, Catta och Helena och tävlade elit lydnad i Norge och alla tre fixade 1:a pris och blev NO LCH. Jag och Ester var med på 3 SM i lydnad (2004-2006) varav vi gick till final 2005. Jag var också över i Danmark och fick ett 1:a pris där också = NORD LCH
Här är jag och Ester överst på prispallen på en tävling i Karlskrona(som för övrigt är vår favvo tävlingsklubb), och alla som har följt oss genom åren kommer nog ihåg dom prickiga stövlarna En härlig bild på Ester när hon hoppar, här är hon 9 år
Detta var något som Ester älskade, att få kampa med tungapporten, tyvärr blir det inte så mycket av det nu, hon har inte den kraften längre.
Detta kännetecknar också Ester, hennes härliga hopp.(Foto B.Johansson)
Vi började ju vår karriär med jaktträning, men eftersom det var något som gick snett någonstans på vägen och Ester inte var helt glad i att gå i vattnet så fick vi sluta den, men ett 1:a pris i ukl fick vi till i alla fall. Vi var även med på en del praktiska jakter och där var hon en klippa.
Jag hoppas att Ester får vara så frisk och pigg som hon är idag ett bra tag till, hon hör lite sämre och synen är inte den bästa men annars så hänger hon med på allt.
Tack och hej

13 kommentarer:

  1. Suuuuuuuuuuuuper Grattis till underbara Ester!
    Vilka titlar! Suveränt!
    Ge henne 13 tusen pussar ifrån alla oss.

    SvaraRadera
  2. Hej, pussa o gratta henne från grabbarna på farmen.

    SvaraRadera
  3. Din goa gamla dam som är en stor del av ditt hjärta!! En fantastisk hund som har ställt upp på ALLT till 100%. Inte konstigt du blir tårögd av att minnas tillbaka.. det blir jag också! Jag och de svarta här hemma bugar och bockar på bemärkelsedagen. Känns extra kul att hon på ålderns höst verkar förstå att de där två översociala flattarna är rätt ok =) KRAM KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Stort Grattis till Ester i efterskott!
    En underbar hund!
    ;-) Heléne o Brassan

    SvaraRadera
  5. Grattis till tonåringen!!!

    Akko och vovvarna

    SvaraRadera
  6. Vilken hund du har Fia....här sitter jag och blir helt rörd. Stort grattis till lilla Ester ifrån kusinerna!!

    //Ursula

    SvaraRadera
  7. Många goa grattis till super-Ester på tonårsdagen! Härliga minnen :-)
    Kramar A-L

    SvaraRadera
  8. Grattis Esther!!! Ja, de är härliga de gamla :-). Greven följer glatt med Miraklet på hans upptåg...som tur är inte på harjakterna då han är döv!

    Puss och kram
    Catta

    SvaraRadera
  9. Åh va mycket ni har hunnit prestera tillsammans. Hoppas ni får några år till tillsammans. Vilken hund!! Hälsningar Ann-Christin o Flash

    SvaraRadera
  10. Hej Ester!
    Här kommer ett stort GRATTIS från Ludde med matte Britt-Marie o Husse Inge! Du får en lite sen, men stor avståndskram från oss alla. Vi ses vid månadsskiftet, det blev ju tyvärr inget Gränslöst i år.
    Mvh BM o I

    SvaraRadera
  11. Heja Ester!
    Vilken liten pärla hon är! Smyger allt som oftast in och läser din blogg.
    Kram Pia & Hast

    SvaraRadera
  12. Fantastisk hund (och förare)GRATTIS!! -..jag blir lika impad varje gång när man läser era meriter. Hoppas hon fick mycke leverpastej på sin födelsedag :)

    SvaraRadera
  13. Ett stort GRATTIS till din underbara Ester lite i efterskott. Vilket team ni är och har varit, vi har alltid blivit lika imponerade av att ser er träna och tävla och den lycka ni båda utstrålar. Att dessutom få ha denna fantastiska hund i hela 13 år och still going strong är en bonus utan dess like.
    Varma kramar
    Camilla med flock

    SvaraRadera