måndag 7 juni 2010

En helg med jakt träning

Foto : Crissi

Efter att ha varit iväg på antingen kurser, läger eller tävlat dom senaste 9 helgerna så kan jag meddela att det var underbart med lugn helg och sovmorgon.

Ja, jag har inte helt legat på latsidan, i fredags tränade jag jakt med Catta, i lördags blev det jakt träning med Stina och Marre(vilt) och i går söndag så åkte jag och Stina ut och tränade med viltet igen. Så jag känner mig rätt så nöjd, och Qvittra funkar hyggligt.

Det är så skönt nu för jag har inga tävlingar inbokade förrän i september och då blir det öppen klass B-prov som gäller, så nu skall vi träna,träna,träna på fotgående, fotgående, fotgående.

Skall förstås också fila på krypet och framåtsändandet, men tanken är att jag skall tävla bruks först nästa vår. Jag hade ju anmält mig till en elit spårtävling i Elfsborg nu till helgen men har lämnat återbud till den eftersom lydnadsbiten inte sitter ordentligt ännu.

Måste bara få gratta Fredrik och I-or till deras 1:a cert , ni är så himla duktiga.

Nu i veckan har jag och Tina avslutning på vår brukslydnads kurs, det har varit ett härligt gäng som har varit med.

Nu får jag gå ut och plocka in tvätten, skulle tränat lydnad med gänget men det blev inställt så då blev det tvättstugan i stället(inte riktigt lika roligt).

Tack och hej !

3 kommentarer:

  1. Tack för alla grattisar! Hälsa till Ester oxå.
    Hej då.

    SvaraRadera
  2. Ja man kan ju inte anklaga er för att ligga på latsidan iaf! :-)
    Och med tanke på att du kallar detta en lugn helg är det nog inte fel att du åtminstone lyckas peta in en sovmorgon!
    Sköt om dig!
    Kram Heléne!

    SvaraRadera
  3. Tack för hälsningen! Syns på söndag, då blir det ingen tid för vila ;-)
    Kram A-L

    SvaraRadera