måndag 31 maj 2010

Jaktkurs för Annika Christiansen

Denna helg har jag varit hos Camilla och Martin i Nödinge på en jaktkurs för Annika Christiansen från Danmark. Tack snälla ni för att jag fick komma och för en super- duper helg. Jisses så bra det var, en mycker duktig instruktör, trevliga människor och hundar, fast att dom flesta var flattar;-), underbar mat och riktigt tur med vädret, kan det bli bättre.

Qvittra har skött sig mycket bra, dom små ljud som jag varit lite orolig för innan var helt bortblåsta(jag är så lycklig över detta)och tipsen jag fick var att lägga upp övningar så att Qvittra inte skall springa så mycket utan använda sin hjärna lite mer. Vi fick göra många olika övningar som jag skall försöka att memorera, och även tips på ett annat sätt att träna in stopp signaler. Skall testa detta.

Vi delade in oss så att 7 st "unga hundar" gick på förmiddagen och 6 ökl/ekl hundar gick på eftermiddagen.
Jag var med i "unga hundar" gruppen.
Det var ett bra upplägg, men jag hoppas att det blir en dag till nästa gång, skulle ha viljat köra lite mer vatten.

Hoppas att det blir en uppföljning på detta, längtar redan dit.

Jag fick tag i Helen med lilla Vinna(Qvittras halvsyster)i torsdags när jag kom på att hon kanske bodde i närheten, dom kom och var med och lyssnade och lärde sig en massa nytt. Vilken härlig liten tjej Vinna är, och så otroligt lik Qvitta i både utseende och sätt. Där tror jag att Helen har fått något riktigt bra att jobba med.Visst syns det att dom är halvsyrror !Här är ett underbart foto på Vinna, hade inte tvekat en sekund på att smuggla med henne hem, men jag får väl tänka på Helen, tror att hon behöver sin hund just nu.

Förra helgen hade vi prova på läger på klubben, men jag får se om det blir något bloggande om detta.

Här kommer lite bilder från jaktlägret
Jaktkurs för Annika Christiansen maj 2010


Tack och hej !

6 kommentarer:

  1. Låter som en givande och lärorik helg! Vilken liten söt "Lill-Qvittra". En sån vill jag också ha!;-)

    SvaraRadera
  2. Tack själv Fia för att du var med och förgyllde denna helg med din härliga Qvittra, hon är verkligen en otroligt härlig hund. Kul att du var nöjd med internatet här hos oss på Björsjödal ;0)
    Há det gott, vi höres
    Kram
    Camilla med flock

    SvaraRadera
  3. Vad kul det var att träffas i helgen ! Lycka till framöver med din underbara Qvittra, så härlig !!
    Hoppas vi ses i skogarna någonstans !
    Kram från Carina Sjögen

    SvaraRadera
  4. Hej Fia!
    Tack för att du tänkte på mig inför helgen!!!
    Jag är verkligen sååå glad att jag fick följa med!
    Kollade igenom dina bilder, himla kul, tycker ju iofs att de bilderna som blev allra bäst var de där lillfjamsan Vinna och Qvittra är med ;-)
    Ha ha ha!
    Ha det bäst!
    Vi ses på Mandylikes lägret om inte innan!

    SvaraRadera
  5. Hej Fia!
    Så kul att hitta din blogg.
    Vet inte om du kommer ihåg mig (Helén med flatten Spinner) vi har träffats på diverse spårtävlingar och även ett bruks läger som Miss Mallorys anordnade, vi stannade till hos din uppfödare på vägen för att spåra med våra hundar.

    Får passa på att gratulera till framgångarna med dina hundar, hoppas vi ses framöver!

    Hälsningar Helén

    SvaraRadera
  6. Var himmla trevligt att träffa dig och dina tjejer i helgen!!!
    Håller med dig om att det var en super helg som gärna få bli en dag längre nästa gång!!!
    Skulle man kunna få sno lite bilder från helgen?
    kram Cilla och Blossom
    http://cilla.gundogs.se/

    SvaraRadera