måndag 17 maj 2010

Himmels kuppen 2010

Kom hem igår kväll efter en härlig semester i Karlskrona, semester och semester det kan man ju diskutera.
Tack alla i Karlskrona brukshundklubb för ännu en superbra Himmels kupp, ni är otroliga som får till det år efter år.

Innan jag fortsätter måste jag bara säga en sak.

SUPERMEGA MÅNGA GRATTIS TILL ANKI OCH ASTRID som bara är så jäkla bra och gjorde en ruskigt fin tävling i går, dom fixade till 627,75 poäng och är nu klara för SM i Bollnäs. Jag försökte att coacha dom på bästa sätt, och var lika trött efter som om jag tävlat själv. Så nu får coachen hänga på uppåt landet i augusti, åh så roligt det skall bli.



Nu till min lilla tripp, jag åkte iväg redan i tisdags för att ta det lite lugnt och bara götta mig. Hela mitt lydnads gäng från Halmstad skulle komma och tävla , och även Anki.

På onsdagen började folket att komma, Anki kom och skulle sova i min vagn, Jenny och Fredrik dök upp och även Tina och Christer hittade fram så småningom.

Torsdagen var det elit spår som gällde. Anki och Astrid gjorde en bra tävling och fick ihop 600,25 poäng och kom två. Även Fredrik och I-or gjorde bra ifrån sig och satte person bästa. Vill bara skicka ett extra grattis till Mia och Della som gjorde en supertävling på 628 poäng och fixade till sin SM biljett, det är alltid lika roligt att se dom på plan.

Så kom fredagen och då skulle jag och Qvittra göra debut i lydnadsklass 1.
Jag har ju sagt att jag aldrig skall tävla i lydnadsklass med henne men eftersom vi inte fixade att bli uppflyttade till elit spår så att det gick 30 dagar mellan tävlingarna så fick det bli så här.

Och det gick riktigt bra, 191.5 poäng fick vi till. Vi vann klassen och även ett vandringspris till bästa procentuella lydnadshunden i alla klasser.



Här kommer en film från tävlingen




Betygen såg ut så här:
Platsliggning 10
Tandvisning 10
Linförighet 9
Läggande 10
Inkallning 9,5
Ställandet 9
Apportering 10
Hopp 10
Helhet 10

Även Jenny och Ruffe gjorde debut i 1:an och gjorde det riktigt bra dom också, tyvärr nollade Ruffe läggandet under gång(det blev ett missförstånd mellan dom) och dom slutade på retliga 159,5 poäng.

Fredrik och I-or fick till et 1:a pris, och Christer och Falco nollade inget moment.

Lördagen var jag med och vallade sökrutan sedan blev det en lugn dag, Anki kom på eftermiddagen hon hade varit hemma och vänt.


Här är hela gänget samlat på lördagskvällen utanför min husvagn.


Så kom sista dagen och då var det elit spår igen och jag skulle coacha, och det var här som min kära träningskompis Anki och hennes malle Astrid slog till ordentligt, så fint dom utförde hela tävlingen, jag är så glad och stolt över dom.

Även Fredrik och I-or gjorde en bra tävling med en riktigt fin lydnad(har inte sett att I-or gått så bra på träning ens)med dom föll på målsnöret som var uppletandet.

Efter prisutdelningen så åkte vi hemmåt, och var väl hemma vid 22-23 tiden och då stupade jag i säng.
Har semester idag, har lärt mig efter ett antal år att det kan behövas, så jag har precis avslutat 7 maskiner tvätt.

Nu hoppas jag att det blir en lugn vecka, för nästa helg har vi prova på läger på klubben som jag är med att ordna.

Här kommer lite foton från helgen
Himmels kuppen 2010 (till bloggen)


Tack och hej !

9 kommentarer:

  1. Tack för grattiset och grattis på dig själv Fia, du är en solstråle, med dig i närheten är det lätt att lyckas och känna sig väl tillmods!!!
    Kramar Mia & Della

    SvaraRadera
  2. Grattis och vilken härlig semester du verkar varit med om. Härliga bilder oxå.

    SvaraRadera
  3. Du är världens bästa vän, coach och frukostfixare!!!
    Vi fick sova i Din husvagn så jag slapp stiga upp kl.3 och köra 20 mil tors och söndag morgon. Har gjort det många gånger och vet precis hur sliten man blir.
    Du hade semester och ändå är Du uppe kl.5 och fixar kaffe och frukost till mig.
    Du håller koll på när jag behöver börja förbereda olika saker, blir en del att hålla reda på med 25 tävlande och två dommarlag. Eftersom jag hade bihåleinflammation och bry med min astma var det guld värt att kunna sitta och vila och koppla av så fort tillfälle fanns.
    Utan Dig och all träning vi fått till tillsammans hade det här aldrig hänt.
    TUSEN TACK FIA!!!

    Det var oxå kul att träffa dina träningskamrater:-)

    Kramar från Astrid och Anki

    SvaraRadera
  4. hej hej! Grattis till er! Jag följer din blogg efter som är intresserad av en labbe i framtiden! Såg en mandylikes hund i helgen i gävleborg som tävla, en väldigt trevlig hund!
    Lycka till i fortsättning och jag giullar att du filmar!
    //Carro

    SvaraRadera
  5. Ni verkar ju återigen ha haft en alldeles underbar helg!
    Och vad härliga ni är att titta på, lydnaden var verkligen jättefin!
    Stort Grattis till både dig & Qvittra och kompisarnas fin fina prestationer under helgen!
    Ha det gott!
    ;-) Heléne, Brassan & Vinna!

    SvaraRadera
  6. Grattis grattis! Nu har jag ju lite dålig koll på lydnadstävlingar, poäng & sånt, men vinna kan ju aldrig vara fel ;) å en fin pokal fick du med dig oxå!!

    SvaraRadera
  7. Nu har jag varit inne och tittat på filmerna från er senaste tävling, SÅ SNYGGT!!! Grattis! :)
    Bilderna på dig med pokalen är ju helt underbara också, du ser smått galen ut! ;)
    Ses imorgon igen!

    Kramar
    Crissi

    SvaraRadera
  8. Grattis, ni är så himla duktiga, hoppas vi ses snart
    Kram
    Mumme

    SvaraRadera
  9. Grattis till fina prestationer. Kul att läsa att det går så bra för er. Kramar Maria Rydkvist

    SvaraRadera