onsdag 2 februari 2011

Summering av vecka 3,4,5

Ninnie, Vilja och Qvittra vid transformatorn i solen en härlig söndag i slutet av januari 2011

Min nya telefon funkar superbra.
Och jag håller koll på den varje gång jag lägger i en ny maskin med tvätt .

Träningen med Qvittra går framåt och bakåt, men det är väl så det skall vara när man har en unghund.

Vecka 3
Qvittra började ju löpa på torsdagen.
Lördagen var jag och tränade lydnad i Skedala ridhus med C & T , och det gick väl så där. Jag försökte mig på en kedjning (hur i all sin dar stavas det ????) av dom tre första momenten.
Det var mycket störning och Q hade det lite jobbigt att hålla koll på allt.
Söndagen tränade hela lydnadsgänget i Slöinge ridhus, tack Jenny och Fredrik för att ni fixade detta. Då gick det bättre, Q gjorde nog sin bästa tungapportering någonsin.

Vecka 4
Vi hoppade över träningen i ridhuset på tisdagen pga. löpet.
Dels så för man ju visa lite hänsyn till dom andra som är där, och om det skulle vara lika många som var där som gången innan så ville jag inte riskera att det kom någon uppvaktande hane farandes rätt som det var.
På lördagen så åkte jag ner till Anki i Malmö för att köra en heldag. Det är nämligen barmark i Skåne.
ÅHH SÅ JÄKLA BRA DETTA VAR, hade nästan glömt hur nyttigt, roligt och lärorik dessa träffar är. Tusen tack Anki för att du finns till och för våra heldagar, utan dom vet jag inte hur jag skulle klarat mig. Och vilken god mat jag fick.
När jag kom fram så hade hon gått ut ett spår ca 1 ½ timme innan i en bokeskog där det var lite fruset här och där. Det var väl mellan 600-800 meter långt.
Och trots att Qvittra knappt har spårat något på ca 5 månader så var det som om hon aldrig hade haft något uppehåll, hon var riktigt duktig. Skönt, nu kan man koncentrera sig på att träna upptag i stället.
Efter detta gjorde vi uppletande, tre korridorer i en hel ruta. Både Astrid och Qvittra skötte detta superbra.
Hem till Anki och fick en riktigt god kyckling gryta.
Sedan körde vi iväg till Lomma's brukshundklubb för att köra lydnad.
Först ut var Astrid, och hon var ju lika stabil som alltid och körde en riktigt bra lydnad.
Sedan var det Qvittras tur, och jag är jätte nöjd med henne, det känns som om det går sakta framåt.
Men jag kan ju i alla fall konstatera att hon inte blir det minsta trött av att ha kört spår och uppletande innan, så nu får vi lägga vårt hopp till värmen !!!
Söndag lunch så träffade jag Ninnie och Vilja (en lite söt jaktcocker). Vilja och Qvittra har verkligen funnit varandra, dom leker och har så kul ihop. Och jag tycker att det är så roligt att ha fått kontakt med Ninnie igen, vi var kompisar för väääldigt länge sedan, och nu så träffas vi igen med våra små flickor.
Söndag kväll så körde jag och Kerstin lydnad i Kvibille ridhus, och Q var lika galen som innan.
Tack Kerstin för att du frågade om jag ville komma, jag tycker att vi fick till en bra träning.

Vecka 5
Hoppar tisdagsträningen pga löpet.
På fredag är det vacc som gäller.
Får se om jag åker till Skedala på lördag, det beror på Q
Söndagen har jag anmält mig till en träningstävling som Oskarström's BK ordnar i Kvibille ridhus och då skall vi köra lydnads klass 2, har ju en liten fundering på att köra 2:an på himmelscupen, men jag tyckte att det var toppen att få vara med på en träningstävling , bara det att bli inropad och kunna belöna var jag vill.

Det var allt för denna gången.

Tack och hej !

3 kommentarer:

  1. Tack för några underbara söndagstimmar i vintersolen! Lycka till med träningen. Vilja
    o jag längtar redan till nästa gång vi ses.
    Kramisar från oss

    SvaraRadera
  2. Så lyxigt att få spårat på barmark...eller för den delen..spårat överhuvudtaget!! Jag väntar och längtar...
    Där sa du något!! Man kan ju faktiskt köra en lydnadsdebut på Himmelscupen för att få vbara med under helgen i alla fall... Hmm får fundera på den.
    Ha det!!

    Kram Mia med Melker

    Ps. Hälsa Anki så gott nästa gång ni ses!! Ds

    SvaraRadera
  3. Tack själv Fia för i lördags! De dagarna är guld värda när vi kan grotta ner oss ordentligt i varje liten detalj. Hoppas vi får till ett par gånger till innan tävlingarna drar i gång.
    Tack för hälsningen Mia:-) Ha det gott tills vi ses senare i vår. Vi tänker vara friska bägge två 2011 så vi kommer på lägren.
    Kram Anki o Astrid

    SvaraRadera