torsdag 24 februari 2011

vecka 7 och 8

Vecka 7 :
Är inne i en period där jag är så jäkla trött och har inte lust med något, allt jag skall ta mig för känns motigt, hoppas att detta går över snart.

På tisdagskvällen var jag i alla fall och lyssnade på Janne Stihl som höll ett föredrag om - Hur dömer domaren ? Detta gällde B-prov, A-prov och WT. Det var mycket trevligt och givande, tack SSRK sektion Halland för att ni ordnar och fixar.

Efter jobbet på fredagen (13.00) åkte jag direkt och la ett fältspår till Qvittra, åkte sedan hem och käkade och sov en stund. Åkte ut och gick det ca 2½ timme senare. Qvittra tog ett klockrent bakspår, annar tycker jag nog att hon spårade bra(förutom att hon gick och belönade sig själv med en massa skit som låg lite överallt på fältet.) Så nu blir det till att träna extra mycket på spårupptag.
Nedan en bild på fältet som spåret gick på, mest för att visa hur fina fält vi har, utan snö och is.
Lördagen gick till att hjälpa ett gäng med retrievers med deras lydnad. Tränade lite med Qvittra också, men hon var rätt så het.
En bild från fika pausen, vi var i Skedala (Rosenberg) ridhus.
Söndag eftermiddag bar det av till Falkenberg för Walk Up träning som Helena hade fixat. Tack snälla du för att du har tagit tag i detta. Jag hade tänkt att mest bara vara med och inte göra så mycket med Qvittra, men hon skötte sig så bar på linjen så det blev en del apporter för henne också, men mest var det skick till kända målområden. En sak som jag upptäckte var att hon har mycket svårt att passera olika terrängbyten, bra att få fram det så att man kan träna lite extra på det. En del markeringar var inte heller bra, när hon inte hittar så tar hon gärna till benen och det har jag bestämt mig för att stoppa, vill inte heller börja att dirigera på markeringarna. Qvittra fyllde 3 år denna dag.

Härlig helg där jag tränade både spår, lydnad och jakt.

Vecka 8 :
Måndag kväll var jag på tävlingsmöte ang. söktävlingen som klubben skulle ha, skulle ha varit tävlingsledare för lydnaden och uppletanderutan. Nu blir den tyvärr inställd pga för mycket is och snö i skogarna, vill ju inte riskera att det händer någon olycka med hundar och förare.

Tisdagen skulle jag har tränat lydnad i Skedala men kan kände mig så frusen och trött så jag blev hemma.

Till helgen blir det samträning med SSRK och ev. träning med Anki, ser fram emot detta.

Har just anmält mig till 4 spårtävlingar i april, håll tummarna för det kan gå precis hur som helst (om man kommer med på någon av dom förståss)
Har tänkt att bara anmäla mig till tävlingar en av dagarna på helgen och tänker inte heller dubbelanmäla mig, jag känner att jag inte orkar med att flänga runt hela helgen och så tycker jag att Qvittra är så ung och oerfaren så jag tror det kan bli för mycket för henne också. Fixar vi inte att göra bra tävlingar med höga betyg denna säsong så vet jag att det kommer fler säsonger framöver. Ester var ju 6 år när hon tävlade sitt första SM, och vi hann ju med 6 stycken.

Sedan måste jag bara meddela att jag och Tina får hålla "vår" brukslydnadskurs på klubben, och det skall bli riktigt roligt, hoppas att det är många som anmäler sig.

Tack och hej !

1 kommentar:

  1. Hej Tjejjorna!! Att det kan skilja så mycket mellan Trollhättan och Halmstad!? Här är det fullt av snö överallt och mer är på väg under helgen säger dom.. :( Blir SÅÅÅ deppig!! Kommer att anmäla till er spårtävling om 4 veckor men det kan ju gå precis hur som helst då vi inte har spårat sen i November.... (om jag kommer med förståss) Förhoppningsvis töar det nästa vecka och då blir det hårdträning!!
    Ha det bra och hoppas du piggar på dig snart!

    Kram, kram

    //Mia med Melker o Isack

    SvaraRadera