tisdag 12 april 2011

vecka 14 och början på vecka 15


Måndag : Har semester efter dessa aktiva dagar. Kvällen ägnades åt en liten träningstävling med både uppletande och lydnad i Oskarström. Mycket nyttigt med både ny plan och att köra en sådan "tävling" efter en riktig tävling. En del saker behöver ju belönas upp och en del får man justera. Kände att jag började bli lite sjuk.

Tisdagen : Gick hem från jobbet, förkylning och astma. Hoppade över träningen med gänget.

Onsdag : Hemma och sov och vilade upp mig. Tog mig till klubben på kvällen eftersom vi hade kurstillfälle nummer 3 och det var skönt med lite friskluft, orkade med att köra ett litet lydnadspass med Qvittra innan.

Torsdag : Hemma och vilade och mådde lite bättre. Kvällen var det en träningstävling igen i Halmstad med både uppletande och lydnad.

Fredag : Slappade och vilade

Lördag : Det var ju en underbar dag med sol och värme, och jag mådde ännu lite bättre. Jag körde ut i skogen själv med en lite fikakorg, la ett spår i bokskog till Qvitta och satt och solade och tog min fika i liggtiden. Åh så gött jag och hundarna hade det. Och Qvittra spårade så bra, så bra.
I denna fina bokebacke hade vi vårt spårupptag.
Detta var spårapporterna som hon tog utmärkt, även den lilla lilla pinnen som låg uppe på en sten.

På eftermiddagen så röjde jag i trädgarden, och det blev så fin.

Söndagen : Tränade uppletande och lydnad med Tina och Christer . Här kommer en liten film med vårt kryp, kvaliten är inte så bra, det är filmat med min telefon. Tyvärr får jag inte till det med filmen här, så den är med i nästa blogg inlägg.

http://www.youtube.com/watch?v=p9MNEH8iKKs&feature=player_detailpage

Det ser väl inte så tokigt ut?, det är ju långt ifrån klart men dom som vet hur mycket jag har slitit med krypet tycker nog att vi har gjort framsteg.

Måndag : Åter på jobbet. På kvällen tränade jag, Tina och Christer lydnad. Vi hade alla tre hundarna ute samtidigt och växlade efter varje moment. Också en bra träning att kunna varva upp och ner snabbt.

Tisdag : Kurstillfälle nummer 3, men jag slutar tidigt och det gör Tina också så vi kör ett pass med uppletande och lydnad innan.

Tack och hej !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar