lördag 10 oktober 2009

Spårat


Testade fjärrkontrollen på kameran, detta är fältet som Qvittras spår låg på.
Ena halvan av stugan.

Utsikt från verandan över lydnadsplanen.

Verandan, det känns inte fel att tänka sig en kall öl här ute en varm sommar kväll.

Qvittra först och sen kommer Ester, dom inviger planen.
Stugan mitt framifrån

Snett framifrån.

Andra halvan av stugan.



Idag la jag ett fältspår till Qvittra, det var ju ett tag sen sist vi spårade på fält(appeltävlingen i februari) och medan det låg till sig åkte jag och tittade på klubbens nya klubbstuga.Såå fin den kommer att bli, ja ni ser ju själv på bilderna.

Spåret gick mycket bra, jag fick skicka om ett par gånger på upptaget för hon gick inte rakt ut(jag är lika noga med det här som på uppletandet) men sen fattade hon och gick spikrakt ut till spårkärnan, stannade lite där och kollade, tog spåret år fel håll i ca 2-3 meter och sedan tvärvände åt rätt håll, det kändes mycket bra och jag är helt säker på att hon visste vad hon sysslade med.Sen spårade hon som hon gör(liksom vallar spåret från sida till sida)och tog alla pinnar(5+slut).Är super nöjd.


Lite lydnad körde vi i tisdags på klubben med "gänget".Detta härliga lydnadsgäng som jag har hamnat i. Det var Jenny med Ruffe, Fredrik med I-or, Christer som körde Hymer(han skall tävla honom i söket)och jag och Qvittra. Tyvärr så var Tina upptagen och Falco är ju lite sjukskriven ännu.

Vi började med en platsliggning med skott där jag gick in i stugan på andra och tredje skottet(första gången som jag går in i stugan har bara gömt mig bakom plank innan)och det gick bra.

Jag körde sist och filade lite på fria följet som går framåt, en rak inkallning och en med ställande som gick bra, krypet testade vi lite olika hastigheter på,skallet behöver köras mer så att det blir jämnare och med intensivt, och avslutade med hopp/sitt. Är nöjd med detta träningspasset.

Har ju anmält mig till två högre tävlingar, hoppas att man kommer med.


I morgon åker jag nog ner och titta på skyddstävlingen i Halmstad och passar på att köra lite lydnad också.
Vill också gratta Fredrik med I-or som idag blev godkänd vallhund.
Ni är verkligen allround(vallning, spår, lydnad och agility)
Tack och hej

2 kommentarer:

  1. Halloj! Vilken grym altan och klubbstuga!! ser hur fint ut som helst! Nu e jag full av idéer och nya input efter helgens kurs! hur bra som helst, supernyttigt! Vi kör ett race sen när du hinner =) Ha de så gott! KRAM från skreadogsen med matte

    SvaraRadera
  2. Ser ju himla najs ut eran nya stuga!
    Kul att följa er i bloggen också, har varit här förr men lyckades då inte att lägga in nån kommentar, nåt som strulade...
    Hoppas att det går bättre denna gång!
    Ha det bäst!
    Vi hörs, Heléne med Brassan

    SvaraRadera