söndag 4 oktober 2009

Träningshelg

































Då är vår träningshelg tyvärr slut. Tack hela gänget för en härlig helg, tyvärr var inte vädrets makter med oss denna gång. Ser redan fram emot nästa gång. Jag, Lennart, Inge, Britt-Marie, Mia och Svempa dök upp i torsdags på klubben. På fredagsmorgonen kom Anki. Tyvärr hade Leif fått förhinder.På fredagen hade vi ett underbart väder hela dagen och vi var så flitiga, körde spår, uppletande, platsliggning med skott och avslutade med lydnad. Jag hade bestämt att kolla av Qvittra om hon fixade en högre tävling och det gick hyggligt. Så i morgon skickar jag på anmälningar till Göinge-Broby och Tollarp. Sedan kom OVÄDRET så mycket regn och blåst vet jag inte när upplevde senast. Vi bestämde att avvakta med skogsarbetet på lördagen och åkte till Äventyrsbutiken i stället. På eftermiddagen skulle vi köra lydnad, jag gick som nummer ett. Började lite smått men det var svårt att belöna och inte hörde man något heller, efter mig skulle Mia köra men då öppnade sig himlen efter ett tag så det blev inte så långt pass. Lennart och Wiva körde kontaktövningar inne i stugan. Söndagen var ännu blåsigare och regnig så det blev sovmorgon och sedan tackade alla för sig.

7 kommentarer:

  1. Hej på dig Fia!!!
    Inge,jag och Ludde tackar så mycket för en kanontrevlig helg. Det tog lite tid att köra hem. Värst var det på motorvägen,det ryckte regält några gånger i husvagnen så hjärtat hoppade upp i halsen. Lycka till med tävlingarna. Vi ses i mars.
    M v h Britt-Marie,Inge och Ludde.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för allt Fia!
    Husrum, bra träning och trevligt sällskap:-) Tyvärr rår Du inte på vädret, så det blev en dags träning i stället för tre. Men vi tränade ju allt den dagen...vi hann ju prata lite oxå den här gången, så inget ont utan det har något gott med sig. På tal om ont...och Din nya fina kamera... Hur kan det komma sig att jag har en nekrotisk näsa på två bilder??!!
    Ser fram emot nästa träff i maj, när vi ska inviga ny stället med det som måste bli Svergies i särklass lyxigaste klubbstuga!
    Ha det gott! Vi hörs o ses ju snart;-)

    SvaraRadera
  3. Hej Fia
    Tack för allt. Mycket trevligt var det med alla gooa människor och hundar. Tur att ingen blåste bort under helgen utan att vi kan träffas igen.

    Lennart o Wiva

    SvaraRadera
  4. Hej Fia,
    Vad kul att du har kört igång att blogga, alltid kul att läsa hur det går för dig och flickorna.
    Synd på vädret för er i helgen...regnade på ordentligt.

    //Ursula

    SvaraRadera
  5. Hej Fia

    Sååå kul att du börjat blogga,jag kommer naturligtvis att följa det varje dag.

    Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej Fia!

    Var själv ute i Lomma och kollade MH hela lördagen. Tänkte svänga inom klubben och hälsa på er på hemvägen...men ack så blött, jag åkte förbi och tänkte på er arma stackare som säkerligen fick svälja både den ena och den andra whiskyn :-)

    puss och kram
    Catta

    SvaraRadera
  7. Hej Fia!
    Tack för en mycket trevlig helg som det alltid är när "gänget" samlas för träning!! Hoppas att jag inte smittat er nu?? Själv har jag hostat bort mestadels av veckan men nu börjar det likna nåt igen...
    Vi ser redan fram mot nästa gång då vi hoppas på bättre väder och en ny klubbstuga(?) och invigning av "gigantaltanen". Hörde jag nån som sa "Flötgröt"?
    //Mia & Melker

    SvaraRadera