måndag 26 oktober 2009

Jaktprov


min bil och husvagn på väg hem efter en härlig helg

Helen som kom för att se och lära hur jaktproven går till

I helgen så var det jaktprov på Plönninge som SSRK hallandsyd ordnade. Jag var funktionär båda dagarna och körde dit med husvagen i fredags, i lördags så lade jag ut vilt på söket i Ökl och i söndags lade jag ut landdirigeringsanden också i Ökl.Jag hann även med att titta på två par i Elitklassen Det var jätte roligt att se så många bra hundar och förare, och man blir verkligen sugen på att sätta igång med jaktträningen igen, så efter nästa helg blir det jaktträning.Tyvärr var vädret inte det bästa så det blev inte mycket till fotografering.



Helen från Göteborg kom i lördags för att se hur ett jaktprov går till, hon skall ju köpa en valp av Susanne i Ella's nästa kull(det blir en halvsyrra till Qvittra)Jätteroligt med så intresserade valpköpare.



I morgon blir det sista lydnadspasset innan tävlingen på lördag, så jag hoppas verkligen på att det känns bra.

Tack och hej

3 kommentarer:

  1. Hej Fia!
    Jag vill tacka för en mycket trevlig och informativ lördag! Kände mig mkt väl omhändertagen ;-)
    Det var spännande att se hur det hela gick till, och som sagt jag är helt säker på att jag kommer att fastna för jakten!
    Jag hänger gärna med fler ggr!

    Lycka till på tävlingen till helgen!
    Ha det gott!
    Heléne

    SvaraRadera
  2. Hej Fia,

    Vad jag blir taggad att träna jakt igen. Lilla trollet Toffa och Stella Bus tycker nog att det bara är att sätta igång!

    Roligt att du har gjort en bloggsida! Hoppas att det gick bra idag!

    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Hej! Hittade till din sida! Ville bara säga tack för alla korten och lycka till med både brukset och jakten! / Ingela med flock.

    SvaraRadera