lördag 21 november 2009

Kurs hos Anna-Lena


Idag har jag varit hos Anna-lena igen på en dirigeringskurs.
Här står jag och Qvittra och väntar på en uppgift

Helen fotad med Qvittra, visst passar hon med en labbeflicka.

Jag och Håkan med våra fina labradorer.

Nästan hela gänget samlat.



På väg ner till fältet där vi skall drilla våra jyckar ett par timmar.

Ett videoklipp från sista linjetaget, här går det undan kan man säga.Hon är allt duktig min lilla Qvittra(som i går blev 21 månader)

Det var lika nyttigt och lärorikt som alltid. Nu har jag en plan på hur min jaktträning skall gå till framöver och det känns ju superbra. Helen var med och kollade idag också, och hon var snäll och fotade med min kamera. Hon tog även en massa små videoklipp och även ljudklipp.

Tack och hej.


2 kommentarer:

  1. Hej Fia!
    Tack förskjutsen igår!
    Det var kanon att du tipsade mig om dessa kursdagar, jag känner att jag har fått med mig enormt mycket!!! Nu har jag sååå många bra tips på "grundövningar" att starta upp träningen med, och det skall bli såååå kul!
    Igår lyckades jag dessutom att leta upp "Jake" :-) Jag tycker han ser jättefin ut!
    Åhhhh så kul detta skall bli!

    Himla kul också att du la ut videon på din lilla "racer råtta", hon är ju snabb som en vessla :-) det syns verkligen på filmen.
    Jag hoppas så att jag får en liten gumma som likar din, då är min lycka gjord!
    Ha det bäst!
    ;-) Heléne

    SvaraRadera
  2. Halloj,
    Så himla roligt att du har starta blogga, roligt att läsa och se hur det går för er.
    Vilka as-snygga avlämningar hon har din lilla tös. Kör du avlämningar framifrån på lydnaden oxå??
    //Ursula

    SvaraRadera