söndag 6 december 2009

Lugn helg

Har haft en lugn och skön helg.
I fredags efter jobbet åkte jag ut och tränade lite jakt med Qvittra. Det blev några "memoris", några närsöksbollar och lite skott och kast med apportkastaren.

På lördagsmorgonen ringde väckarklockan klockan 05.00(som den gör hela veckan), och dessutom regnade det ute, då undrade man och det står rätt till i huvudet på en, för jag skulle ju bara iväg och kolla, coacha och filma mina träningkompisar som tävlade lydnad i Varberg. Men har man lovat så har man, det var bara att pallra sig upp. Både Fredrik med I-or och Tina med Hymer gjorde bra program men hade lite stolpe ut. Men det såg mycket trevligt ut och bådar gott för framtiden.
Tränade lite med Qvittra efter att tävlingarna var slut och det kändes bra. På hemvägen ringde telefonen, det var Jenny som undarade om inte jag och Tina kunde komma rundan om och fika, jovisst det gjorde vi ju gärna. Härligt med människor som är flexibla.

Idag söndag blev det sovmorgon till klockan 10.00, sedan har jag bara lullar runt och inte gjort något vettigt på hela dagen, tror att jag behövde det.
Åter en ny vecka med mörka mornar och mörkt när man kommer hem, ser fram emot näst helg då jag ev. skall träffa Anki igen(känns som om det var längesedan).

Tack och hej.

2 kommentarer:

  1. Tack återigen för ditt engagemang såväl på träning som tävling - människor som du växer inte på träd! Extra tack för all hjälp med Ruffes skotträning - det känns skönt att du håller i rodret och Qvittra gör ju ett fantastiskt jobb som Ruffes egen lilla terapeut - en riktig pangbrud:-) Kramar från hela flocken Wibäck med extra pussar från "Monsterlike´s Rudolf"

    SvaraRadera
  2. Maria,Trippa och Speja11 december 2009 kl. 14:18

    Vad roligt att se att "nästan helsystern" Ester hänger med än. Trippa är go och glad och jobbar på men syn och hörsel är inte riktigt vad det en gång var. Men "tanterna" har ju faktiskt rätt att vara gamla när de är det. Ha det gott/Maria och labbarna

    SvaraRadera