söndag 11 april 2010

5 poäng ifrån uppflyttning

I fredags packade jag vagnen och åkte ner till Ängelholm för att tävla högre klass spår på lördagen. Vi blev mycket väl omhändertagna av Metha och hennes gäng och hade en skön kväll med en bra film och en pilsner.Vill bara börja med att tacka Ängelholms brukshundklubb för en bra upplagd tävling med trevliga funktionärer. Lördagen började med spåret, och så fint Qvittra fixade detta, 10-10 på upptaget och 10-10 på spåret som vi knatade runt på 23 minuter. Behöver jag säga att jag var sååå stolt över lill tösen som inte spårat många spår sen i höstas. Sedan var det uppletandet som stod på tur, 9-9 blev betyget och den ena domaren skrev(och sa)- helt makalöst fint arbete. Vi har inte tränat detta sedan lägret och då var det inte bra ,det är ju super att Qvittra tar till sig av korrigeringar och sedan får till det korrekt på tävling. Tror ni att jag var lycklig efter specialen? Nästa på tur var platsliggningen som vi fick 10-10 på. Sedan gick vi in som nummer två på lydnaden och vad skall man säga, jag var riktigt nöjd med hur den utfördes, och att Qvittra höll ihop hela passet utan några större missar. Eftersom jag inte tittar på några betyg visste jag inte vad vi hade fått, men jag hade en känsla av att vi hade fixat det. Det hängdes inte ut några resultat lappar så jag visste inget inför prisutdelningen, och när TL sa -att på andra plats kom Fia Ahlström med 505 poäng så jublade jag, sedan kom det ett- men tyvärr fattades det 5 poäng på lydnaden så blev jag så ledsen och besviken, tyckte att både jag och Qvittra verkligen hade gjort allt på bästa sätt och ändå så räckte det inte. Luften gick liksom ur. Jag skall försöka att lägga ut filmsnuttar på det som filmades så får ni själva se hur tävlingen gick. Jag säger inget mer. Jag hade ju tagit vagnen för att kunna åka ner till Bjuv och tävla där i dag, men när jag pratade med Anki som tävlade elit spår där i går och hon sa att det bara var 3 av 10 hundar som kom runt spåret för det var så väldigt mycket vilt, så bestämde jag mig för att lämna återbud, min hund är så ung och jag vill inte utsätta henne för ett så svårt spår dagen efter hon varit så otroligt duktig, både vad det gäller spåret, upptaget, uppletandet och lydnaden. Så jag åkte hemmåt i går kväll. Idag skall jag och Christer ut och träna lydnad, har ju kommit med i Laholm på söndag.




Betyg 10-10 på upptaget



Betyg 9-9 på uppletandet



Betyg 9-8 på fria följet



Betyg 9,5-7 på inkallning med stå



Betyg 5-5 på framåtsändandet



Betyg 0-5 på krypet



Betyg 8-7 på skallet



Betyg 7-0 på tungen



Betyg 10-9 på hoppet

Tack och hej

11 kommentarer:

  1. Vilket kalasuppletande Ni hade:-)))

    Kram från Anki o Astrid

    SvaraRadera
  2. Trist att det saknades 5 poäng, känns ju ännu snöpligare ju färre poäng det är som saknas, allra helst när hon jobbat så bra som hon gjorde i både spåret o uppletandet, kanon!
    Tyckte lydnaden såg riktig fin ut! man ser ju att hon är en ung hund som inte är riktigt färdig men hon har ju en ruskigt skön attityd och ser riktigt glad ut!!!
    Jag är lite impad av dig oxå som faktiskt valde att hoppa över tävlingen idag, man kan ju lätt bli lite väl tävlingssugen... tycker det var ett mkt bra beslut! vet inte om jag själv hade kunnat vara lika klok :-D
    Ha det bäst!
    Heléne o Brassan

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilket härligt ekipage ni är!
    Gunilla i Edsbyn

    SvaraRadera
  4. Ni gjorde verkligen en fin tävling!! Så synd att det fattades 5 poäng... Ni kommer att bli grymma när allt verkligen är färdigt i lydnaden!!

    SvaraRadera
  5. Hej Fia!
    Vad trevligt att kunna se momenten i lydnaden. Bra jobbat. Förstår inte att den tungapporteringen kunde nollas. Lycka till på nästa tävling!
    Hälsningar Ann-Sofie o Libbi

    SvaraRadera
  6. En stjärna på G detta kommer att bli bra,vilken special!!
    Akko och vovvar

    SvaraRadera
  7. Tack Tack för grattisen =) Vilken tävling ni gör du och Qvittra! Det känns piss att det saknades futtiga poäng, håller med om att lydnaden såg ut att kunna räcka! men det är detaljer och rutin som ska till, så tålamod vännen, det kommer bli hur bra som helst!!
    KRAM KRAM från mig

    SvaraRadera
  8. Wow - vi blir ännu mer impade nu när vi ser filmerna. Riktigt bra jobbat! I vår värld är ni ett elitekipage nu i alla fall. Förstår att det känns frustrerande med poängen. Kramar!

    SvaraRadera
  9. Hejsan Fia!
    Kul att kunna se filmer på alla momenten.
    Jag tycker ni är superduktiga och har en underbart skön attityd!! Man blir så glad av att se eller träffa er!
    Nästan gång så tar ni det!
    Kramar
    Crissi & Pippi

    SvaraRadera
  10. Tänk så nära uppflyttningen... grattis i alla fall till fina poäng trots att 5 saknades denna gång!
    Kul att höra din rapport "live" till Helena när vi var på jaktprovet.
    Hoppas att även vi ses snart :)

    SvaraRadera
  11. Grattis till en finfin tävling trots att retliga fem poäng saknades!

    Varför nollades tungen?

    Lycka Till i fortsättningen!

    Mvh Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

    SvaraRadera