söndag 18 april 2010

Poängjakt och Högre spår

Då har jag och Qvittra varit ute och tävlat igen. I lördags var det poängjakt(ett inoff jaktprov med vilt)det kommer förhoppningsvis ett blogginlägg senare om detta med en film. Kan väl bara säga att jag är supernöjd med själva arbetet som Qvittra utförde, sedan MÅSTE jag jobba mer med fotgåendet och även dom små ljuden som kommer från henne.

I dag söndag har vi åter tävlat högre spår i Laholm och även denna gång missade vi uppflyttningen, men nu var det specialen(bakspår och två missade pinnar + 7,75 på uppletandet, 4 föremål)som ställde till det.Efter att ha räknat ut att vi inte skulle fixa uppflyttningspoäng på specialen så beslutede jag att avstå platsen(jag la henne brevid)men att köra lydnaden, och vad glad jag är att jag gjorde det. Vi fick till en riktigt bra lydnad som jag är supernöjd med, Qvittra missförstog mig på skallet så där blev det en dubbel nolla men vad säjs om 9-9 på framåtsändandet?
Maria var snäll och filmade, och precis innan jag skulle gå in på planen så kommer nästan hela(Jenny fick dispans för hon var i tjänst) mitt lydnads gäng för att titta och peppa mig och Qvittra, fast man har tävlat så mycket själv så är det så jäkla gött att ha med dom. Tack snälla Tina,Christer och Fredrik.
Ni får själva titta på filmsnuttarna.

Det var en test att kolla om Qvittra fixade jakt ena dagen och bruks andra dagen,och med facit i hand tycker jag att hon gjorde det bra. Detta är ju inget som jag har tänkt mig allt för ofta, men nu vet jag i alla fall att det går om det skulle bli så igen.


Frittfölj betyg 9-9


Inkallning med stå betyg 8,5-8,5

value="http://www.youtube.com/v/oFOd969_8oI&hl=sv&fs=1">
Framåtsändande betyg 9-9


Kryp betyg 7-5


Skall betyg 0-0


Tung apportering betyg 8,5-9,5


Hopp-sitt betyg 9-9,5

Avstod platsen, betyg 0-0

Tack och hej

7 kommentarer:

  1. hej! Hittade din blogg och länkade till den. Jag tycker Labbar är skit häftiga och vill ha en sådan i framtiden. Just nu har jag en malle som ska bli min blivande tävlingshund. Lycka till med allt!!

    //Carro

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade inte nån film från poängjakten, kanske skötte inte pressen sig så det inte blev nån film ;-)

    SvaraRadera
  3. Passa er noga! Man kan bli utesluten från PR-sektorn!!!

    /PR-sektorn :-)

    SvaraRadera
  4. Attans också, men ni är bäst endå tycker jag. Helimpade av er. Ser så trevligt ut. Då ses vi inte på tisdag då:( Lycka till i helgen igen om vi inte hörs, 3 gången gillt!

    Kram
    Marika

    SvaraRadera
  5. Grattis till fin lydnad, och lycka till på nästa start! Själv fegar jag som vanligt - kanske blir start i slutet av maj... :-)
    Kram A-L

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det ser kanon ut!
    Ni e jätteduktiga!
    Och det är verkligen roligt att du filmar din tävlingar och tränigar så man kan följa er!
    Ha det bäst!
    Heléne & Brassan

    SvaraRadera
  7. Framåtsändandet är verkligen fint (och mycket annat också!). Härligt att ni har fått till det så fint, bra jobbat!!!

    SvaraRadera