söndag 25 april 2010

TJOOHOO

QVITTRA är UPPFLYTTAD till ELIT klass Spår - Jösses vad glad jag är.
Vilken hund jag har.
534 poäng



I fredags eftermiddag bar det iväg med husvagnen igen på en tävlings runda, Elfsborg på lördagen och Mark på söndagen(som jag glatt kunde lämna återbud till). Vill börja med att tacka ALLA på Elfsborgs brukshundklubb för en supertrevlig och bra arrangerad tävling. Tänk om fler klubbar kunde tänka som ni. Här kommer en sammanställning och filmer från lydnaden. Morgonen började med att jag hade planerat att gå in och äta frukostbuffe klockan 7.30(tävlingen började 8.00)Hade plockat till mig lite av varje då jag fråga hur upplägget var idag, när jag fick reda på att vi skulle börja med platsen och lydnaden höll jag på att sätta ägget i halsen, jag slök ägget och halva kaffekoppen, sprang till bilen och la mackorna där(åt dom på väg till spåret senare)Ni som känner mig vet att jag är en riktig planerare och hade inte tänkt tanken på detta utan jag hade spårkängorna på, spårgodiset var framme, spårbyxorna och var ju också på förståss. Qvittra hade inte bajjat på morgonrundan, och jag hade tänkt att det är inte hela världen och hon skulle göra det på spåret,- nu blev det körigt kan jag lova.Ut med hunden och la henne i det frostiga gräset så att hon skulle ha kännt av kylan på sin lilla mage, sedan blev det ett snabbt lydnads pass för att känna av henne, och här kunde jag börja andas ut igen för hon var precis i den aktivitetsnivån som jag vill ha henne, min härliga lilla hund. Men jag visste ju ändå inte hur det skulle kännas när vi väl kom in på planen. Platsliggningen gick bra, och lydnaden är jag nöjd med det mesta. Ni får själva se nedan. Innan vi gav oss iväg till spåret så kollade jag så att jag inte hade fått några nollor på lydnaden(skulle haft ett annat upplägg då). Spårupptaget och spåret gick riktigt bra och Qvittra löste svårigheter som jag inte tror vi har tränat på. När vi kom tillbaka till klubben räknade jag ut att vi redan var uppflyttade utan att ha kört uppletandet, och vilken känsla det var. Uppletandet gick så där, hon fick in 3 föremål och betyg 6,5-7, jag tror att Qvittra blev lite trött i huvudet i slutet av rutan, och kände inte riktigt igen henne, men det är ju inte så konstigt så ung och oerfaren som hon är.


Betyg 8,5-8,5


Betyg 9-9


Betyg 7-7,5


Betyg 5-5


Betyg 7,5-7


Betyg 10-10


Betyg 10-10

Platsliggningen 10-10

Nedan är en bild på Qvittra och hennes halvbrossa Tjabo

25 kommentarer:

  1. Stora GRATTISKRAMAR från oss alla på Månstorp

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Ni är såååå duktiga!

    Kram
    Marika och Ronja

    SvaraRadera
  3. Ett jätte stort GRATTIS!!!

    Ingrid och pojkarna

    SvaraRadera
  4. Jag säger det igen, stort GRATTIS!!!
    Och jag måste ju bara kommentera den urläckra tungapporteringen! Snyggt jobbat!

    Idag har jag plockat hem lilla Vinna och det har hittills gått helt kanon!
    Jag tror bestämt att det är en liten mini Qvittra jag fått tag i!
    Jag är sååååååå nöjd!
    Ha det bäst!
    Kram Helene, Brassan & Vinna :-)

    SvaraRadera
  5. SUPER GRATTIS!
    Ni är så duktiga. Är jättekul att få följa er här på bloggen. Lycka till nu i eliten!!

    Hälsningar från Norrköpingsgänget
    Annelie, Joakim, Gismo, Nikita & lilla Bessie

    SvaraRadera
  6. Stoooooort Grattis!
    ps Tack för den fina morgonrocken:=)
    kramen/ Jenny m flock

    SvaraRadera
  7. Ett Jättegrattis igen till dig och Qvittra!!!
    KRAM KRAM från mig och hundarna

    SvaraRadera
  8. Jätte stort Grattis till dig & Qvittra!!!
    Ni är super duktiga!

    Många kramar från Veronica & Hobbe

    SvaraRadera
  9. Grattis till uppflyttningen lycka till i Eliten.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Va härligt!! Stort grattis till er!

    SvaraRadera
  11. Jätte GRATTIS till elitspår ni är suuuuuper bra. Skall bli riktigt kul att fira allt när vi ses snart.

    Lennart o T.O.S Wiva

    SvaraRadera
  12. Grattis till uppflyttningen!!!
    Akko och vovvarna

    SvaraRadera
  13. Fan va bra ni e grattis!

    SvaraRadera
  14. Stort Grattis!

    Vi är så stolta och impade av er.
    Nu blir det tårta!!!!!!!!!

    /Flocken Wibäck.

    SvaraRadera
  15. Super Grattis till er! Kände paniken när jag läste ditt inlägg, fy för sabbad planering! Men vad gör det när man ändå blir uppflyttad. Du är så välkommen att höra av dig om du vill träna lite jakt, bara ring. / Ingela med långhårig svart flock.

    SvaraRadera
  16. Hej Fia,
    och GRATTIS till uppflyttningen!!!!
    Hon är jättehärlig din nya stjärna.
    Stort tack för hälsningen i vår gästbok. Så kul med nya besök! Ja, jag måste säga att jag är superimponerad och jättestolt över Cazper. Trodde väl kanske inte att han skulle hålla i hop sig så två dagar i rad. Än är han ju inte så vältränad för det.
    Lycka nu till i fortsättningen, det dröjer väl inte så länge innan man ser er på startlistan i EKL:)

    SvaraRadera
  17. Stort grattis till uppflyttningen!!!!
    Gunilla i Edsbyn + Hugo (Mandylikes unclouded) och resten av flocken

    SvaraRadera
  18. STORT GRATTIS till uppflyttningen till elit - raskt marscherat med unga Qvittra :)

    SvaraRadera
  19. Ännu en gång stort grattis till uppflyttingen, och tack för platsen jag fick av dig i Mark på söndagen. Vi var löjligt nära uppflyttning, men jag är jättenöjd ändå. Det blev en självförtroendehöjare i alla fall. Förr eller senare ses vi väl i elit. ;-)

    SvaraRadera
  20. Åååååååhh vad ni är DUKTIGA!!!
    Jag säger bara "jäger" och SKÅÅÅÅNE!!!!
    kram
    Mumme

    SvaraRadera
  21. Grattis Fia!
    Kanonroligt att det gick bra!
    Många kramar ifrån Ingela med Tuva & Kita

    SvaraRadera
  22. Stort Grattis till uppflyttningen och lycka till i elit. Kram!

    SvaraRadera
  23. Ett STORT GRATTIS till dig och Qvittra!! Det är inte bara din hund som är fantastisk Fia - det är DU också!! Maken till noggrannhet och planering får man leta efter - men det ger uppenbart resultat!! Och fina sådana också!! GRATTIS en gång till! Hälsar Lisa o Mico!

    SvaraRadera