lördag 21 april 2012

Hässleholm 15 april 2012 och CERT

Yes, andra certet i hamn.










Då kommer en lite redovisning från vår tävling i Hässleholm.
Vi började med spåret, som återigen blev ett bakspår. Vi hade tränat på 4 spårupptag på lördagen i bokskog. Det var två åt höger och två åt vänster i olika vindförhållanden, och alla tog hon först fel och vände sedan själv efter några meter. Tävlingsupptagets ruta var vriden åt vänster, och jag försökte att få henne att gå ut åt vänster, men Qvittra gjorde som hon är lärd, att gå rakt ut och då kom vi ju ut på högerlinjen direkt, Qvittra tog spåret åt höger utan analys(vad jag kunde se) och då fanns det ju inte många metrar kvar att vända på. Sedan spårade hon underbart igen och vi fick med alla pinnar. I detta läget funderade jag på att bryta, ville inte slita på lydnaden i onödan eftersom jag tryckte att den hade blivit lite slöare på förra tävlingen. Tänkte att vi gör väl uppletandet så får vi se sedan. Och med risk att bli tjatig så var vi det enda ekipaget som fick en dubbel 10 igen. Nu bestämde jag mig för att köra vidare och ge gärnet, vi hade ju 6 poäng mer innan lydnaden än på sista tävlingen, och då var vi ju så nära certet.
Och återigen gör Qvittra en bra lydnad fast att det kändes ofokuserat och riktigt segt. Jag säger bara det, vilken tur att det blev filmat, för annars hade jag inte fattat varför jag fick så höga poäng, men det ser riktigt fint ut på filmen.
Vi fick ihop 270 poäng på lydnaden och 326 på specialen. Totalt 596 poäng och vårt andra CERT.
Det blev en 4:e placering av 13 totalt.


Tusen tack Hässleholms BK för en riktigt trevlig och bra tävling.

Tacl och hej !

1 kommentar:

  1. Bra jobbat <3 Ni är så duktiga ... ska bli kul att heja på er på SM igen :D
    /Helene

    SvaraRadera