fredag 20 april 2012

Kungälv 8 april 2012





Då var det dax för en rapport om vår andra tävling för säsongen som var på Kungaägget i Kungälv över påsken.
En mycket trevlig tävling där Kungälvsborna hade lagt ner jätte mycket jobb på att få den både trevlig och bra. Tyvärr var ju inte vädrets makter med oss. Regn,snö och en blåst som inte var av denna värld.
Och jag var inte någon party prinsessa precis, tog ju bort Ester på onsdagen och åkte upp till Kungaägget på torsdagen, och jag var rätt dämpad hela helgen.
Är ändå lite impad över att både jag och Qvittra kunde koncentrera oss så bra som vi gjorde.

Tävlingen då.
Vi började med platsliggning på frostad gräsmatta som gick bra. Efter det så började min grupp med uppletande, även denna gång gjorde Qvittra ett bra uppletande i en ruta där det var totalt vindstilla, vi fick en dubbel 9 och det dom drog för var för olydnad, min lilla hund kom inte när jag ville ha in henne i rutan igen.
Spårupptaget var ett klockrent bakspår, hon for ut, hittade spåret , kollade, valde rätt i en meter och vände sedan och gick bakspår och när jag kom ut till spåret så såg jag i snön att fötterna hade gått åt andra hållet, men jag kunde inget göra för Qvittra var helt övertygad om att hon hade rätt. Sedan spårade hon som en gudinna, och fick med sig alla pinnarna.
Lydnaden gick bra även denna tävling, det ser bättre ut än det kändes. Tyckte inte jag hade med mig henne på hela tävlingen och att hon kändes trött och slö.
Poängen blev i alla fall så här :
Lydnaden : 264.75 poäng
Specialen 320 poäng
Totalt : 584.75 poäng, ja ni läste rätt, vi missade vårt andra cert med 0.25 poäng.
Först var jag jättebesviken över detta sedan fick jag resonera med mig själv om att jag inte var i behov av ett 585 resultat, för när vi väl slår till med ett SM resultat till så får vi våra cert också. Nu var jag väk faxig.
Vi kom på en 2:a plats av 9 startande.


Tusen tack alla i Kungälv som fixade till denna stortävling, jag kommer gärna tillbaks.

Tack och hej !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar