måndag 9 april 2012

Min fina ESTER har fått somn in



Här är Ester 13½ år, tycker att det är en så fin bild på henne.

Först måste jag bara tacka alla som på något sätt hört av sig till mig, det har varit så ortoligt fina ord om både mig och Ester som verkligen har värmt.

Den 4/4 var en mycket tung dag. Min älskade fina Ester fick somna in hemma i soffan.
Det var ett svårt och jobbigt beslut, men jag hade lovat mig själv att hon inte skulle behöva lida något, och jag känner nu så här efteråt att det var helt rätt beslut. Jag kommer aldrig att behöva ha någon ångest över att hon led eller hade ont någonstans. Hon hade fortfarnade så pigga ögon och tyckte att livet var härligt i sin döva värd, bara hon fick sitt godis.

Hon har ju druckigt mycke en längre tid men dom sista dagarna ökade det på, och när hon nu började kissa inne, så kände jag att det var dax. Hon var även lite flåsig när vi gick promenaderna.

Det kom hem en underbar Distriktsveterinär som var så fin både mot hundarna och mig och mamma. Ester satt i soffan mellen mig och mamma och slickade i sin snusdosa med leverpastej, när hon fick en spruta i nacken. När hon slickat upp allt så bara la hon sig ner i soffan och somnade så gott med oss runt henne. Efter ett litet tag så fick hon en kanyl i benet och veterinären sprutade avlivningsvätskan, allt detta utan att Ester kände eller var medveten om det, hon sov så gott och somnade in mycket lungt och fint.

Jag tror att det var bra att jag och Qvittra åkte iväg med husvagnen över helgen.
Det känns förståss jätte tomt, eftersom Ester var döv så var hon ju mig i hasorna hela tiden, så att hon inte missade något.
Men jag tycker nog att det har gått över förväntan, det kommer säkert något bakslag, men det får vi ta tag i då.

Skall försöka att skriva lite om min och Qvittras tävlingar, men det får bli vid ett annat tillfälle.

Tack och hej !

4 kommentarer:

  1. Ett så fint avslut på ett fantastiskt liv.
    Det var roligt att få klappa om henne för några veckor sedan och hon fick smaka en bit äggamacka! Ett starkt minne av Ester.
    Kram till dig Fia.

    SvaraRadera
  2. Håller med Ingrid, det var väl en underbar avslutning på ett helt underbart hundliv...hon kunde inte haft det bättre än hos dig. Och hon finns säkert kvar där i dina hasor, om än lite mindre döv och lite piggare än innan....stor kram!

    SvaraRadera
  3. Så bra du gjorde slutet för Ester! Hoppas nu att du och Qvittra landat hemma och kan hitta en skön vardag som inte känns för tom!!! Skrattade när jag läste om Ingers äggmacka. Kommer ihåg hennes hårda pockande nos i min ficka förra veckan. Den nosen flyttade man inte på i första taget!!

    Tina Hymer&Cobra

    SvaraRadera
  4. Så sorglig läsning,men det var fint du gjorde för henne! Och ni har haft ett långt härligt äventyr tillsammans, och som ovan skrev...hon tassar nog fortfarnade där bak i hasorna på dig,lilla Ester.

    Birgitta&Rimma

    SvaraRadera