måndag 23 april 2012

SeSpCH





SeSpCH (SVENSK SPÅRCHAMPION )Mandylike's Respectful Rose "Qvittra"

Så härligt att ro det 3:e certet i hamn, på fina 590,5 poäng.
Jag är så glad och stolt över Qvittra, som hela tiden bara levererar så gott hon kan.
Det som känns ännu bättre är att just nu är hon inte i form, och har Qvittra en sådan här lägsta nivå så kan det bara bli bättre.
Vi har ju på våra tre sista tävlingar missat mellan 23-30 poäng på specialen och på lydnaden har vi mycket mer att ge.

Detta var vår tävling i Varberg .
Vi började med spåret, där Qvittra hade mycket svårt att ta sig upp till "vårat" spår, hon fastnade hela tiden i något som doftade längre ner i rutan, men när hon väl kom förbi detta så bara klapp hon det rätta spåret åt rätt håll . Betyg 9-9.
Sedan spårar hon underbart och får med sig alla pinnarna. Ett jättefint spår hade vi, tack Ingrid Hammarlind för att du lagt det så hyggligt och inte krånglade till det.

Sedan var det uppletande i en annorlunda ruta. Qvittra jobbade på riktigt bra men fick tyvärr bara 3 föremål och betyg 7,5. Hon lurade mig lite i slutet, så jag ville att hon skulle ta det lite lugnt och söka av några nära risbuskar och därför blev dom skicken lite klena. Med facit i hand så skulle jag ha skickat något mer skick i mitten, att jag aldrig lär mig, det är ju där som vi kan missa föremålen.
Tillbaks till klubben för lydnad.

Stegen ramlade hon igenom uppe på, men kravlade sig upp själv och fick betyg 8-8.
Lydnaden kändes återigen mycket slö och oengagerad, men ser återigen rätt så hyffsad ut på filmerna. Dagens höjdpunkt var nog ändå 8,5-9 på krypet och 9-9 på framåtsändandet, det känns ju super. Det är ju just dessa två moment som jag har tränat på mest i vinter.

Det både känns och märks att det var 4:e helgen på rad som vi tävlade.
Summan blev 263.5 på lydnaden och 327 på specialen = 590.5 , cert och 1:a plats
Tusen tack Varbergs BK för en mycket trevlig och bra tävling.


Tack och hej !

2 kommentarer:

  1. Ni är så kanonbra!! Vilken start på tävlingssäsongen ni haft!

    GRATTIS GRATTIS
    Tina Hymer&Cobra

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad för er skull:-))))

    Som vanligt är det bara att jobba som tusan för det ska bli resultat - och nu ramlar de ju in!

    Vi ses snart, så kul det ska bli:-)

    Stora GRATTISKRAMAR från oss alla!
    Anki, Rolle o Astrid

    SvaraRadera