fredag 15 januari 2010

Fortsättning på förra inlägget

På lördagen träffades jag och Catta på samma strand och här kommer bilder från den promenaden.
http://picasaweb.google.se/fia.ahlstroem/OstraSMCatta9Jan2010






I söndags tränade vi jakt, jag, Catta och Helena det gick bra trotts kylan och blåsten.
Tyvärr blev det inga foton för där gick gränsen för hur kallt det var för dom små fingrarna.
Vi körde rätt likt som förra helgen med tre stationer(sök, markering och memoris)
Vi tränade också på att hundarna skulle lämna av när man stod i mitten och även att dom skulle springa förbi dom andra doggarna rätt så tätt.Nyttigt både för den som apporterade och för dom som bara skulle sitta och titta på.

Jag var i Malmö genom jobbet i tisdags och onsdags för att kolla på en typ av kärloperation som vi skall börja med på jobbet, roligt att komma iväg och bo på hotell(men när jag sa till Pia som var med att jag hellre bor i min lilla husvagn än på hotell då kände jag att man kanske är lite knasig) Min snälla mamma passade flickorna, tack snälla för det.
I morgon lördag blir jaktträning igen, med samma gäng+ några till.
På tisdag så kommer jag att komma igång med lydnadsträningen, då skall vi till ett ridhus i LillaTjärby, och nästa tisdag blir det ett annat ridhus i Skedala.
Ser fram emot att komma igång med lydnaden igen, hoppas på att snön inte blir allt för långvarig så att spårträningen också kan komma igång också.
Tack och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar